۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۲۲:۳۱

نماینده مردم بروجن در مجلس:

اجرای تونل انتقال آب «بهشت‌آباد» موجب ویرانی ۴ شهرستان می‌شود

اجرای تونل انتقال آب «بهشت‌آباد» موجب ویرانی ۴ شهرستان می‌شود

شهرکرد- نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای تونل انتقال آب «بهشت‌آباد» موجب ویرانی چهار شهرستان در استان چهارمحال و بختیاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری عصر پنج‌شنبه در شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: باید وضعیت آب در کشور مشخص شود، اینکه هر که زور بیشتری دارد بخواهد سهم بیشتری به خود اختصاص بدهد، هرج و مرج می‌شود.

وی بیان کرد: انتقال آب از یک نقطه به نقطه دیگر حتماً باید با رعایت موازین محیط زیستی باشد.

وی با بیان اینکه باید تکلیف آب مشخص شود، تاکید کرد: انتقال آب قبل از اینکه براساس نیاز باشد، براساس سیاسی کاری است؛ چرا باید کشور تاوان این کار را بدهد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید حق آب شرب، کشاورزی، صنعت و محیط زیست در مبدا حفظ شود و این را شریعت و دین می‌گوید، گفت: در هر کجای کشور می‌خواهد آب از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل شود باید حق‌آبه رعایت شود.

وی با بیان اینکه وضعیت استان چهارمحال و بختیاری این است که دشت‌هایش ممنوعه و ممنوعه بحرانی است، تاکید کرد: آن‌قدر چاه برداشت آب در این استان حفر شده است که آبخوان‌های زیرزمینی تخلیه شده است.

وی بیان کرد: در سند توسعه استان چهارمحال و بختیاری گفته شده است بزرگ‌ترین مزیت آب است و اکنون نیمی از مردم استان مشکل آب شرب دارند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بروجن در منطقه سفید دشت ۱۲ ساعت قطعی آب وجود دارد و به روستاهای شهرستان لردگان با تانکر آب‌رسانی می‌شود، تاکید کرد: اجرای عدالت سخت است و مردم نیازمند آب هستند.

وی گفت: تونلی به نام تونل انتقال گلاب احداث شده که اگر افتتاح شود، رودخانه زاینده‌رود را از استان خارج می‌کند و شهرها و روستاهای استان بیغوله می‌شود.

وی عنوان کرد: این تونل غیرقانونی است، اما احداث شده است و می‌خواهند آبگیری کنند.

جعفری تاکید کرد: در برخی فاکتورها استان از جمله ۱۰ رتبه اول کشور است، اما این استان معیشت ندارد و سرمایه‌اش به مشکل تبدیل شده است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احداث تونل انتقال آب بهشت‌آباد چهار شهرستان چهارمحال و بختیاری را ویران می‌کند، تاکید کرد: سازمان بازرسی و مرکز پژوهش‌های مجلس اشکالات اجرای این طرح را گفته‌اند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح انتقال آب از چهارمحال و بختیاری به اصفهان از طریق تونل بهشت‌آباد به صلاح نیست، تصریح کرد: در شرق استان اصفهان هندوانه و خربزه کشت می‌شود و در غرب آن شالیکاری می‌شود و این در حالی است مردم چهارمحال و بختیاری نیازمند آب شرب هستند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در اصفهان سرانه فضای سبز از رشت و ساری بیشتر است، آن‌وقت مردم چهارمحال و بختیاری آب شرب ندارند.

کد خبر 5020858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha