۲۱ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۲۴

رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات کرمانشاه خبر داد

نظارت ۵۰۲ بازرس بر روند برگزاری انتخابات کرمانشاه

نظارت ۵۰۲ بازرس بر روند برگزاری انتخابات کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: در مجموع ۵۰۲ بازرس در استان کرمانشاه بر روند انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نظارت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین کریمی بعد از ظهر امروز در نشست خبری که در ستاد انتخابات استان برگزار شد، به روند قانونی برگزاری انتخابات در کشور اشاره و اظهار کرد: مسئولیت صحت این دوره از انتخابات با وزارت کشور است که توسط هیأت بازرسی در هر استان تأیید می‌شود.

وی با اشاره به بالا رفتن مشارکت مردم در ساعات پایانی رأی گیری، بیان کرد: برای هر صندوق سیار یک بازرس و هر سه صندوق ثابت یک بازرس در نظر گرفته شده است، همچنین با تشخیص فرماندار و هیأت بازرسی شهرستان‌ها، یک بازرس تا پایان مهلت رأی گیری بر روند رأی گیری در شعب حساس حضور دارد.

کریمی با بیان اینکه در هر حوزه انتخابیه یک سربازرس و بازرس ویژه صحت و سلامت انتخابات را نظارت کردند، اظهار کرد: ۳۲۰ بازرس در شهر کرمانشاه، ۱۲۷ بازرس در اسلام آبادغرب و ۵۵ بازرس در دالاهو مستقر هستند که در مجموع ۵۰۲ بازرس در استان بر روند انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نظارت کردند.

رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: با مدیریت خوب ستاد انتخابات استان و همکاری هیأت‌های نظارت با هیأت‌های اجرایی، در طول ایام تبلیغات مشکل خاصی ایجاد نشد و امسال شاهد یک تجربه‌ای جدید بودیم که در انتخابات بعدی می‌تواند استفاده شود.

کریمی با اشاره به هزینه‌های هنگفت تبلیغات انتخاباتی، ادامه داد: در این دوره از انتخابات از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیما استفاده شد و هر کدام از کاندیداها در یک فرصت برابر با پرسش سوالات کارشناسی شده مشترک، نظرات و برنامه‌های شأن را ارائه دادند.

وی با بیان اینکه بخشی از تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی صورت گرفت، گفت: اگر موردی مبنی بر توهین به کاندیدای مشخصی در کانال‌های مجازی صورت گرفته توسط ستاد انتخابات استان با مدیریت پلیس فتا و نهادهای ذیربط رصد و پیگیری می‌شود.

کریمی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند به ایجاد فضای رقابتی سالم در جامعه کمک کنند، افزود: تخلفات تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای این دوره بسیار ناچیز بود و در حدی نبود که باعث تأثیر در نتیجه انتخابات و برخورد قانونی شود.

تبلیغات در فضای مجازی تجربه موفقی برای انتخابات ۱۴۰۰ است

همچنین دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه در این نشست، گفت: با بیان اینکه هیأت‌های بازرسی، نظارت و اجرایی گزارش‌هایی را دریافت کرده‌اند اما تا این لحظه مشکل قابل توجهی که در روند نتیجه انتخابات اثرگذار باشد، به این ستاد گزارش نشده است.

بهرام سلیمانی با تاکید بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توسط عوامل اجرایی و رأی دهندگان در شعب اخذ رأی، تصریح کرد: طبیعی است که مشارکت و حضور مردم نسبت به مرحله اول کمتر است.

وی افزود: برگزاری این انتخابات با توجه به شیوع ویروس کرونا و تبلیغات کاندیداهای مجلس با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیما یک تجربه خوب برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ است.

کد خبر 5021400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha