۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۴۲

استاندار تهران:

مراجعه حضوری شهروندان پایتخت در شهرداری ها باید به صفر برسد

مراجعه حضوری شهروندان پایتخت در شهرداری ها باید به صفر برسد

تهران- استاندار تهران گفت: سطح مراجعات حضوری شهروندان پایتخت در شهرداری ها باید به صفر برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی ظهر یکشنبه در هفتمین نشست فصلی با شهرداران استان تهران با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در حوزه شهری اظهار داشت: فرهنگ سازی در مورد پسماندها توسط شهرداری ضروری است، در این راستا آموزش شهروندان مد نظر قرار گیرد چرا که در کاهش حجم زباله مؤثر است، ضمن اینکه جداسازی و تفکیک زباله نیز به عنوان فرهنگ هم زمینه توسعه پایدار و هم زمینه صرفه جویی در هزینه‌ها را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: جمع آوری فاضلاب و روان آب‌ها در حفظ محیط زیست سالم اهمیت زیادی دارد، در مورد ایجاد ایمنی و امنیت در محیط شهری نیز شهرداران نقش مؤثری دارند، هر چند برقراری امنیت بر عهده نیروها و نهادهای نظامی است، اما فضای ایمنی شهرها در احساس ایمنی شهروندان اثرگذار است.

استاندار تهران تاکید کرد: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در زمینه ایجاد احساس امنیت مؤثر است که در این راستا نظارت‌ها باید تقویت شود و با توجه به کاهش تاب آوری، زمینه نشاط و شادابی در شهرها و میان شهروندان فراهم شود.

محسنی بندپی سپس افزود: تحقق بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه استمرار روحیه جهاد و ایثار در قالب کمک‌های مومنانه نیز مدنظر قرار گیرد، به علاوه استفاده از سیستم‌های هوشمند و الکترونیک در شهرها اولویت دارد و سطح مراجعات حضوری باید به صفر برسد.

کد خبر 5022983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      0 0
      هیچ چیزی دور ریختنی نیست و با تفکیک زباله ها از منازل شهرداری میتواند همه را بازیافت کنن و هم اهداف توسعه پایدار اجرا شود و هم بخشی از مواد اولیه تولید به جای واردات از طریق بازیافت پسماند تامین گردد
    • علی IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      0 0
      همه کارهای اداری، بروکراتیک و احراز هویت میتواند غیرحضوری و از طریق فضای مجازی باشد، فرایند بوروکراسی مدرن سازی و مجازی کنیم و فرایندهایی را حذف یا اصلاح کنیم، بوروکراسی ما همان سیستم قبل از انقلابه