۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۱۰

مدیرکل کمیته امداد استان یزد:

کرونا ۱۰ هزار خانوار به جمعیت زیرپوشش کمیته امداد یزد اضافه کرد

کرونا ۱۰ هزار خانوار به جمعیت زیرپوشش کمیته امداد یزد اضافه کرد

یزدـ مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در طول شش ماه گذشته ۱۰ هزار خانوار را به جمعیت زیرپوشش کمیته امداد استان یزد اضافه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شجاعان، ظهر یکشنبه در نشستی خبری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵ هزار خانوار با جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد استان یزد هستند، اظهار داشت: این آمار قبل از شیوع کرونا ۱۵ هزار خانوار بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴ هزار دانش آموز و ۵۰۰ دانشجو در استان یزد از حمایت‌های کمیته امداد بهره‌مند هستند، افزود: نیاز دانش آموزان با توجه به شرایط شیوع کرونا تغییر کرده و تبلت یا گوشی هوشمند به یکی از نیازهای اصلی آنها تبدیل شده است.

شجاعان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵ درصد دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد استان یزد از امکان گوشی هوشمند بی بهره هستند، عنوان کرد: امیدواریم با مشارکت خیران بتوانیم در سال تحصیلی جدید این نیاز آنها را تأمین کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد یادآور شد: ۲ هزار و ۵۰۰ کودک در استان یزد نیز زیر پوشش طرح محسنین هستند که اغلب از نعمت پدر و مادر برخوردارند اما شرایط این کودکان در بسیاری از موارد دشوارتر از ایتام است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۵۰۰ حامی، با پرداخت ماهانه ۳۵۰ هزار تومان از این کودکان حمایت و بخشی از نیازهای آنها را تأمین می‌کنند.

شجاعان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد وضعیت مشارکت مردم در کمک به نیازمندان با توجه به شرایط اقتصادی نامساعد نسبت به قبل، عنوان کرد: خوشبختانه مشارکت مردم نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش نیز داشته و این به دلیل حس نوع دوستی و دستگیری مسلمین به ویژه شیعیان از یکدیگر است.

وی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که توجه مردم و مشارکت آنها در کمک به نیازمندان در شرایط بحران دو برابر می‌شود به نحوی که میزان صدقه در استان یزد در شش ماهه اول سال گذشته ۲.۵ میلیارد تومان بوده در حالی که این رقم در سال جاری به ۵ میلیارد تومان رسیده است.

شجاعان اظهار داشت: میزان زکات نیز در شش ماهه اول سال گذشته ۳.۵ میلیارد تومان بوده که این میزان در سال جاری به ۷ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد در مورد درآمد پیش بینی شده برای کمیته امداد استان یزد در سال جاری را نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۱۰ میلیارد تومان از این مبلغ از طریق صندوق صدقات، ۲۰ میلیارد تومان از طریق طرح محسنین، ۱۵ میلیارد تومان از طریق زکات و ۵۵ میلیارد تومان نیز باید از سایر طرح‌های کمیته امداد برای رسیدگی به نیازمندان تأمین شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد علت عدم ریشه کن شدن فقر و کاهش خروجی‌های کمیته امداد بیان کرد: کمیته امداد در واقع کار اورژانس را انجام می‌دهد و نمی‌تواند درمان قطعی را انجام دهد زیرا در جامعه مدام اتفاقاتی برای خانواده‌ها رخ می‌دهد که ممکن است به ناگاه آنها را به ورطه فقر بکشاند.

شجاعان تصریح کرد: اعتیاد، بیماری، تصادف، ورشکستگی و بسیاری از اتفاقات ممکن است خانواده‌ها را دچار فقر کند و متأسفانه زایش فقر مدام در جامعه در حال وقوع است و ما تلاش می‌کنیم که فقر به یک معضل اجتماعی و امنیتی تبدیل نشود.

کد خبر 5023067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha