۲۴ خرداد ۱۳۸۶، ۲۰:۱۰

دولت محلی کردستان عراق :

غرب از حامیان پ.ک.ک بوده است

"نیچروان بارزانی" نخست وزیر دولت محلی کردستان عراق اعلام کرد کردها زمانی که غرب از حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) حمایت می کرد با آن مبارزه می کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بارزانی درگفتگو با روزنامه نیوآناتولین چاپ ترکیه گفت : کردهای عراق درصورتی که احساس کنند می توانند به نتیجه برسند و به حضور گروههای مسلح در این منطقه پایان دهند به مبارزه با پ. ک. ک اقدام خواهند کرد، اما درعین حال وی اضافه کرد که این موضوع در اولویت این گروه نیست.

بارزانی فاش ساخت :"طی دوره صدام اروپا، آمریکا و اعراب با همکاری ما با دولت ترکیه علیه پ. ک. ک ، مخالف بودند، اما ما درآن دوران درمبارزه علیه این گروه تعلل نکردیم و درکنار ترک ها علیه پ.ک. ک مبارزه کردیم، اما به نتیجه نرسیدیم.

نخست وزیر دولت محلی کردستان عراق افزود : ما نمی توانیم علیه پ. ک. ک جنگ کنیم و این به این دلیل نیست که نمی خواهیم، بلکه سبب این است که این اقدام عملی نیست. بعلاوه ما تجهیزات نظامی برای چنین کاری را در اختیار نداریم.

نیچروان بارزانی همچنین پ. ک. ک را تهدیدی برای کردهای عراقی ذکر کرد و گفت:"ما خواهان حضور آنها در منطقه خود نیستیم".

نیچروان، نامی فارسی و به معنی نگهبان طبیعت است. نیچربارزانی فردی است که از سوی پارلمان منطقه کردستان عراق به عنوان نخست وزیر این منطقه انتخاب شده است.

کد خبر 502330

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha