۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۴۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

تشکیل کمیته بررسی وضعیت حال بیماران کرونایی

تشکیل کمیته بررسی وضعیت حال بیماران کرونایی

خرم‌آباد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به تشکیل کمیته بررسی وضعیت حال بیماران کرونایی در استان، گفت: امسال ۵۰۰ مجوز استخدام در دانشگاه گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نیکبخت امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی لرستان به دنبال جذب هیئت علمی و افراد متخصص و فوق تخصص است تا از لحاظ بنیه علمی، تحقیقاتی و خدماتی روز به روز توسعه یافته تر از گذشته در عرصه خدمت رسانی به مردم حضور داشته باشد، اظهار داشت: تجهیزات واحدهای آموزشی مد نظر ما است و درمان عشایر به خصوص عشایر کوچ رو حرکتی موفق بوده است و در این مسیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لرستان با ما وارد همکاری شده است و نتایج و آثار خوبی در پی داشته است.

پلمب مراکز آموزشی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس را به شدت تحت نظر داریم و هر مرکز آموزشی رعایت نکند، طبق پیگیری‌های قانونی آن مدرسه و یا مرکز آموزشی بسته خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه ما به دنبال قطع زنجیره‌ی بیماری کرونا هستیم و مراکز نگهداری جانبازان، خانه سالمندان، مراکز نگهداری کودکان استثنایی و مراکز بیماران خاص را به طور جدی به صورت هفته‌ای تحت نظارت خود داریم و با مراقبت‌های بهداشتی به طور جدی آنها را کنترل خواهیم کرد، چرا که ما باید در برابر ویروس کرونا از هر لحاظ تا دندان مسلح باشیم، افزود: در این راستا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از نزدیک به صورت ویژه برای افراد آسیب پذیر و خانواده‌های آسیب پذیر دفتر ویژه ای را برای پیگیری سلامت آنها در برابر بیماری کرونا مفتوح داشته باشند تا بتوانیم علاوه بر شناسایی این افراد خدمات سلامت را با دقت عمل بیشتری اعمال کنیم.

نیکبخت بیان داشت: باید برای تأمین داروهای مخصوص کرونا از معاونت غذا و دارو، دکتری داروساز نیز به حلقه معاونت درمان ملحق شود تا علاوه بر چک کردن داروها، و ارائه گزارشات دارویی ویژه بیماران کووید ۱۹، کمترین کمبودها در بخش تأمین داروهای بیماران کرونایی حس نشود.

اخذ مجوز استخدام ۵۰۰ نفر

وی، تاکید کرد: در حوزه حراست، بازرسی و روابط عمومی دانشگاه کمیته‌ای تشکیل شود، تا وضعیت حال بیماران کرونایی را بررسی و چگونگی خدمات ارائه شده به آنها را پیگیری و گزارش دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر تسریع افتتاح پروژه‌های دانشگاه گفت: باید در وسط میدان نبرد با کرونا همواره باشیم و در راستای خدمت به مردم باید به سرعت پروژه‌های مهم درمانی تجهیزاتی دانشگاه را هرچه سریع‌تر در آینده بسیار نزدیک افتتاح کنیم.

نیکبخت با بیان اینکه با شروع سال تحصیلی توأم با کرونا و شروع فصل آنفلوانزا شرایط سختی در پیش خواهیم داشت، گفت: علیرغم کاهش جدی درآمدهای بیمارستانی دانشگاه همچنان ناچار به خرید اقلام و تجهیزات مورد نیاز مقابله با کرونا هستیم.

وی با اشاره به اینکه جذب ۸۵ متخصص به ویژه ۶ رادیولوژیست که چهار نفر از آنها خانم هستند در استان بی سابقه است، بیان داشت: برای امسال بالغ بر ۵۰۰ مجوز استخدام اخذ شد که از سال گذشته تا کنون حداقل ۲ تا ۳ بار جذب هیئت علمی داشته‌ایم.

کد خبر 5023351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha