۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۴۷

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

واکسن آنفلوانزا هفته آینده در داروخانه‌های کرمان توزیع می شود

 واکسن آنفلوانزا هفته آینده در داروخانه‌های کرمان توزیع می شود

کرمان - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: واکسن آنفلوانزا تا هفته آینده در همه داروخانه‌های کرمان توزیع می‌شود و در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

علی اسدی پور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص واکسن آنفلوانزا اظهار کرد: مردم امسال نگران واکسن آنفلوانزا نباشند چرا که وضعیت این بیماری مانند سنوات قبل است.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته واکسن‌های آنفلوانزا در داروخانه‌ها می‌ماند و تاریخ انقضای آنها می‌گذشت و مردم از این واکسن استقبال نمی‌کردند.

اسدی پور گفت: امسال به دلیل شرایط جامعه و رعایت نکات بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و سایر موارد کنترلی شیوع آنفلوانزا به طور حتم به مراتب کمتر از سال‌های قبل خواهد بود و جای نگرانی در این زمینه نیست.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: به احتمال زیاد اینکه احساس کنید آنفلوانزا و کرونا در کنار یکدیگر شرایط سختی را ایجاد می کنند، رخ نخواهد داد. ما سال هاست که با آنفلوانزا مواجه هستیم و رفتار این ویروس و راه‌های پیشگیری را می‌شناسیم. به احتمال بسیار زیاد با رعایت نکات بهداشتی موارد ابتلاء به آنفلوانزا نسبت به سال‌های گذشته کمتر خواهد بود.

واکسن آنفلوانزا هیچ گونه تأثیری بر کرونا ندارد

وی با اشاره به اینکه علائم آنفلوانزا و کرونا در افراد مختلف قدری متفاوت است اما ممکن است علائم مشترکی هم داشته باشند، افزود: واکسن آنفلوانزا هیچ گونه تأثیری بر کرونا ندارد.

اسدی پور بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا را از الان تا ۱۰ الی ۱۵ روز آینده ذکر و بیان کرد: واکسن آنفلوانزا تا اوایل هفته آینده در سطح کشور و استان کرمان توزیع می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: توصیه می‌شود افراد بالای ۶۵ تا ۷۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای خاص مانند دیابت، فشار خون بالا و سرطان و… و کودکان شش ماهه تا هفت ساله از واکسن استفاده کنند.

وی گفت: تزریق واکسن آنفلوانزا برای افراد سالم و فاقد هر گونه مشکل و دارای سن زیر ۶۵ سال به هیچ وجه توصیه نمی‌شود ولی منعی هم ندارد.

اسدی پور با اشاره به اینکه هنوز واکسن در کشور توزیع نشده است، تاکید کرد: واکسن تا هفته آینده در همه داروخانه‌های کرمان توزیع می‌شود و در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

کد خبر 5025265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha