۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۱۴

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت:

انجمن‌های علمی دانشجویی با جامعه نگری نیازهای علمی را برطرف کنند

انجمن‌های علمی دانشجویی با جامعه نگری نیازهای علمی را برطرف کنند

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی باید با مهارت‌ها و ابزارهای مبتنی بر دانش، نیازهای جامعه را در سطح علمی و پزشکی برطرف کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سیما سادات لاری سخنگو و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نشست هم‌اندیشی دبیران کشوری انجمن‌های علمی‌دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: انجمن‌های علمی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی، نسبت به سایر نهادهای دانشجویی دیگر  نوپاتر و جدیدتر است و نیاز به حمایت و پشتیبانی بیشتری دارد.

وی خاطرنشان کرد: قدمت انجمن‌های علمی‌دانشجویی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی در قیاس با قدمت انجمن استعدادهای درخشان و کمیته تحقیقات دانشجویی" نوپاتر و جدیدتر است. من فکر می‌کنم، ویژگی‌های خاصی در میان دانشجویان و اعضای انجمن‌های علمی وجود دارد و آن است که این افراد دارای هوش بالایی هستند و بعد جامعه‌نگری بیشتری در وجودشان وجود دارد. به هرحال باید در راستای تقویت انجمن‌های علمی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی از تمام قوا و ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را ببریم.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه می‌توان از پتانسیل و ظرفیت‌های انجمن‌های علمی در مسیر رسیدن به تولید علم و دانش، استفاده‌های زیادی کرد، اظهار داشت: انجمن‌های علمی‌دانشجویی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی، بستری هستند که از طریق آن می‌توان به تولید علم و دانش کمک کرد و بسیاری از رشته‌های درسی و تحصیلی که مورد غفلت واقع شده است را از طریق این انجمن‌ها، احیاء کرد.

وی خطاب به فعالان و دبیران کشوری انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: مهم‌ترین موضوعی که فکر می‌کنم شما به عنوان افراد دغدغه‌مند مورد تأکید قرار داده‌اید موضوع «جامعه‌نگری» است. شما باید با مهارت‌ها و ابزارهای مبتنی بر دانش، نیازهای جامعه را در سطح علمی و پزشکی برطرف کنید.

دانشجویان و کادر پزشکی، هیچ‌گاه دست از تلاش و جهاد در عرصه سلامت بر نداشتند

لاری با اشاره به اینکه ایام شیوع ویروس کرونا، به خوبی نشان داد که دانشجویان علوم پزشکی، رزیدنت‌ها، اینترن‌ها در مسیر جهاد و خدمت به بیماران، میدان را خالی نکردند، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی همچنان در شرایط کرونایی، باز بودند و به فعالیت خود ادامه دادند و شما دانشجویان و کادر پزشکی، هیچ‌گاه دست از تلاش و جهاد در عرصه سلامت بر نداشتید و هر یک از شما عزیزان متناسب با تخصص و فعالیت‌تان، در عرصه خدمت به بیماران، کوشش کردید و ما باید همواره قدردان شما عزیزان باشیم.

وی افزود: به هرحال چه بیماری کرونا ادامه داشته باشد و چه از بین برود، شما عزیزان به هیچ عنوان نباید فعالیت‌های‌تان را در انجمن‌های علمی تعطیل کنید و مایه افتخار است که در اوج فعالیت‌های انجمن‌های علمی‌دانشجویی و توسعه کمی و کیفی این انجمن‌ها در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی، بنده در تصدی مقام معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، در خدمت شما فعالان و کنشگران نهادهای دانشجویی هستم.

معاون وزیر بهداشت افزود: به هرحال شما اعضا و فعالان انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی نباید در رسیدن به اهداف‌تان قانع باشید و همواره پیگیر مطالبات و نیازهای دانشجویان در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی باشید و به عنوان افراد مطالبه گر، کنشگر و دغدعه‌مند، از هیچ تلاشی دریغ نکنید. شما همیشه در مسیر پیگیری مطالبات و نیازهای دانشجویان باید فردی «مؤدب»، «منتقد»، «مطالبه گر» باشید و از نیروی جوانی خود در مسیر رسیدن به اهداف انجمن‌های علمی‌دانشجویی و تقویت آن در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی، نهایت بهره را ببرید.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با اشاره به تغییرات اخیر در اداره انجمن‌های علمی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: این تغییرات را می توانیم در مسیر تحقق اهداف فعالیت‌های انجمن‌های علمی استفاده کنیم.

لاری با اشاره به تعامل و ارتباط دو سویه خوب «معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت» با دو معاونت« آموزشی» و نیز «تحقیقات و فناوری» این وزارتخانه، گفت: اگر بتوانیم میان «انجمن‌های علمی‌دانشجویی»، «استعدادهای درخشان» و «کمیته تحقیقات دانشجویی» تعامل و لینک قوی ایجاد کنیم و از همه پتانسیل‌های موجود در مسیر رسیدن به اهداف مورد نظر و تولید علم و دانش در دانشگاه‌های علوم پزشکی، استفاده کنیم، می‌توان آینده روشنی را برای فعالیت‌های آتی این نهادهای علمی ترسیم کنیم.

لزوم حمایت از انجمن‌های علمی با تزریق اعتبارات لازم

وی بر لزوم حمایت از انجمن‌های علمی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی تأکید کرد و گفت: خوشبختانه با افزایش بودجه‌هایی که به لطف خداوند و همت مسئولان ایجاد شده است، ما مشکلات بودجه‌ای نداریم و تلاش داریم در مسیر تقویت نهادهای دانشجویی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله انجمن‌های علمی، نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

لاری گفت: ما در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت قول می‌دهیم از هر طرح خوب علمی که ایده‌ آن از سوی شما دانشجویان و فعالان دانشجویی پایه‌گذاری می‌شود، حمایت کنیم. امیدوارم در یک سال باقی‌مانده فعالیت‌مان در این معاونت، با توجه به ریل‌گذاری‌های خوبی که از سوی معاون سابق فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و همکاران‌شان، انجام شده، در خدمت شما نهادهای دانشجویی باشیم.

معاون وزیر بهداشت افزود: خدا را شاکرم که به لحاظ کمی و کیفی، فعالیت‌های انجمن‌های علمی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی به رشد چشمگیری رسیده است به هرحال به علم و دانش شما عزیزان ایمان داریم و جوانان و دانشجویان ما اثبات کردند با وجود تحریم‌ها، از هیچ تلاشی دریغ نکردند و در سنگر جهاد در عرصه سلامت، در خدمت به بیماران کرونایی پیشقدم بودند و تولید ماسک، گان، شیلدهای محافظتی صورت، خدمات پزشکی به بیماران و... ازجمله تلاش‌هایی بود که در ایام شیوع کرونا، انجام شده است.

حمایت از افراد صاحب ایده در عرصه‌های علمی و فناوری در انجمن‌های علمی

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فعالیت‌های مختلفی در زمینه تولید علم و دانش داشته است  و با جذب برخی از دانشجویان وزارت علوم و وزارت بهداشت، در «زمینه دوراپزشکی» و تولید واختراعات علمی و پزشکی از جمله اختراع دستگاه‌ فشار خون و...، از ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه دانشجویان، مبتکران و مخترعان ، حمایت می‌کند که ما نیز باید در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از افراد صاحب ایده در عرصه‌های علمی و فناوری در انجمن‌های علمی حمایت کنیم.

کد خبر 5025500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha