۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۴۲

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تاسیس و تجهیز پارک بانوان در بجنورد مطالبه هیئات مذهبی باشد

تاسیس و تجهیز پارک بانوان در بجنورد مطالبه هیئات مذهبی باشد

بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی توجه به مسائل فرهنگی حوزه بانوان را مهم دانست و گفت: تاسیس و تجهیز پارک بانوان در بجنورد مطالبه هیئات مذهبی باشد تا بخشی از نیاز این قشر فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی خادمی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی اربعین حسینی و دهه آخر صفر ۱۴۴۲ که در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: اربعین دارای ابعاد بسیار مهمی است که یکی از آن‌ها پیاده‌روی از نجف تا کربلا است و امسال که امکان این حضور فراهم نیست می‌توان به دیگر ابعاد این رویداد بزرگ مانند فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اربعین موضوعی فرا دینی و بر پایه توحید و تأکید بر تأسیس جامعه‌ای مهدوی است که بشریت در انتظار آن بوده و در این جامعه جدید، امام حسین (ع) محور و زمینه‌ساز تمدن اسلامی است.

وی افزود: ترویج فرهنگ عاشورا و انتقال نهضت سرخ حسینی به نسل‌ها و ملت‌های جهان آزادیخواه یکی از دیگر از ابعاد اربعین است و لازم است در این زمینه همت مضاعفی صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام خادمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مطالبه گری و رصد رخدادها و فعالیت‌های فرهنگی که در جامعه صورت می‌پذیرد از اهداف مهم هیئات مذهبی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد: اشاعه فرهنگ و نهضت حسینی و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از به انحراف کشیده شدن جامعه به سمت افکار غربی از مهم‌ترین اهداف هیئات مذهبی است.

وی افزود: یکی از مسائل فرهنگی که امروز در استان خراسان شمالی در حال رخ دادن است، مسئله عادی‌سازی دوچرخه‌سواری بانوان در معابر عمومی بوده که این موضوع مهم باید موردبررسی قرار گیرد.

خادمی با بیان اینکه تأسیس پارک مخصوص بانوان و تهیه تجهیزات و امکانات رفاهی می‌تواند بخشی از نیاز جامعه بانوان به ورزش را تأمین کند، گفت: رصد این‌گونه فعالیت‌های فرهنگی و مطالبه‌گری از مسئولان برای ارائه راهکار از اهداف مهم هیئات مذهبی است.

کد خبر 5029528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha