۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۱

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی:

۳ هزار و ۹۷۵ نفر در خراسان‌جنوبی از اختلالات شنوایی رنج می‌برند

۳ هزار و ۹۷۵ نفر در خراسان‌جنوبی از اختلالات شنوایی رنج می‌برند

بیرجند- مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: سه هزار و ۹۷۵ نفر در خراسان‌جنوبی از اختلالات شنوایی رنج می‌برند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی عرب نژاد ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته جهانی ناشنوایی اظهار کرد: ۵۰ درصد علل ناشنوایی ژنتیکی، ۲۵ درصد به علت ناشناخته و حدود ۲۵ درصد دیگر به علت بیماری‌های مادر حین بارداری و مسائل هنگام زایمان رخ می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در خراسان‌جنوبی تعداد سه هزار و ۹۷۵ نفر به اختلالات شنوایی مبتلاء هستند که از این میان هزار و ۶۷۵ نفر زن و دو هزار و ۳۰۰ نفر نیز مرد هستند.

عرب نژاد با اشاره به اینکه شیوع اختلالات شنوایی در هر ده هزار نفر در خراسان‌جنوبی ۶.۵ درصد است، ادامه داد: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون اعتباری به مبلغ ۱۲۵ میلیون ریال به استان برای کاشت حلزون اختصاص یافت و تعداد ۶۵ نفر تعمیر و تعویض قطعات را انجام داده‌اند.

وی گفت: در خراسان‌جنوبی دو مرکز روزانه آموزشی توانبخشی خانواده و کودک مبتلاء به اختلال شنوایی وجود دارد که ظرفیت اسمی آن ۱۰۰ نفر و تعداد خدمت‌گیرندگان آن نیز ۶۵ نفر هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه به هزار و ۹۰۷ ناشنوا در خراسان‌جنوبی کمک هزینه معیشت توانبخشی پرداخت می‌شود، اظهار کرد: سه تشکل و انجمن فعال در زمینه امور ناشنوایان نیز در استان وجود دارد.

عرب‌نژاد بیان‌کرد: ۲۶ درصد از اعتبار وسایل کمک توانبخشی در سال ۹۸ به معلولین ناشنوا اختصاص یافت و آمار دریافت کنندگان سمعک و سایر وسایل کمک شنیداری در سال ۹۸ به تعداد ۸۰۳ نفر رسیده است.

وی ادامه‌داد: همچنین ۱۹ درصد از اعتبار وسایل کمک توانبخشی در سال ۹۹ به معلولین ناشنوا اختصاص یافت و در سال جاری آمار دریافت کنندگان سمعک و سایر وسایل کمک شنیداری در سال ۹۹ به تعداد ۷۴ نفر رسیده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به طرح غربالگری شنوایی نوزادان افزود: بر اساس آمارهای موجود از زمان شروع برنامه سال ۸۷ تا پایان سال ۱۳۹۸ قریب به ۱۶۶ هزار و ۲۲۲ نوزاد و شیرخوار در سراسر کشور تحت آزمون‌های غربالگری شنوایی قرار گرفته‌اند.

عرب‌نژاد افزود: از زمان شروع برنامه تا پایان سال ۱۳۹۸ حدود هزار و ۸۵۹ کودک دارای اختلالات شنوایی شناسایی و تحت مداخلات طبی و توانبخشی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: درصد تحت پوشش برنامه غربالگری ناشنوایی نوزادان در سال ۱۳۹۸ معادل ۹۹.۸۱ درصد موالید زنده استان بوده است

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی یادآور شد: پیش بینی می‌شود در پایان سال ۱۳۹۹ حدود ۹۹.۹۰ درصد موالید استان تحت پوشش برنامه قرار بگیرند.

کد خبر 5034169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha