۸ مهر ۱۳۹۹، ۹:۳۷

اعلام آمار انتخاب رشته؛

کمتر از نیمی از داوطلبان مجاز در کنکور ۹۹ انتخاب رشته کردند

کمتر از نیمی از داوطلبان مجاز در کنکور ۹۹ انتخاب رشته کردند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با پایان یافتن مهلت انتخاب رشته در کنکور سراسری سال ۹۹ تعداد ۴۶۹ هزار و ۹۴ نفر نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کردند.

فاطمه زرین آمیزی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: از تعداد یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ کارت صادر شده در آزمون سال ۹۹ تعداد یک میلیون و ۱۶۶ هزار نفر در جلسه آزمون حاضر بوده‌اند. ظرفیت پذیرش رشته‌های با آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۷۵ هزار و ۸۴۹ نفر اعلام شده بود.

وی افزود: دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ از روز ۳۱ شهریور منتشر شد و انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۹ از ۲ تا ۷ مهرماه ۹۹ فرصت داشتند با ورود به سایت سازمان سنجش نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش اظهار داشت: با پایان مهلت انتخاب رشته کنکور ۹۹، از میان یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۰۶ نفر که مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری ۹۹ بودند تعداد ۴۶۹ هزار و ۹۴ نفر نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند.

به گزارش مهر، آزمون سراسری در روزهای ۲۹ تا ۳۱ مرداد و اول شهریور با رقابت بیش از یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۴۴۹ نفر در ۳۹۲ شهر کشور برگزار شد.

کد خبر 5035699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      5 1
      نتیجه شل کن سفت کن در برگزاری کنکور+ سوالات سخت ازمون + استرس کرونا+ هزینه گران تحصل + بی فایده بودن تحصیلات و نگرانی نسبت به آینده شغلی با داشتن مدرک= همین وضع پیش آمده
    • طاهره IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      1 0
      کرونا گرانی ناامیدی.بی روحیه بودن.وضع سخت زندگی.پارتی بازی .بی پولی.درگیری خانواده ها در اثر بیکاری و نداری و..... دلایل اصلی این علت هستند. مسولین ببینید چه کردین با این ملت7