۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۳

در گفت و گو با مهر اعلام شد:

۵ گروه پر خطر در اولویت نخست دریافت واکسن آنفلوانزا

۵ گروه پر خطر در اولویت نخست دریافت واکسن آنفلوانزا

شیراز- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به مشخص شدن اولویت های دریافت کننده واکسن انفولانزا ۵ گروه پرخطر در اولویت نخست تزریق واکسن آنفلوانزا هستند.

دکتر عبدالرسول همتی در گفت و گو با خبرنگار مهر با تاکید بر این که هم استانی‌ها برای تزریق و یا دریافت واکسن عجله نکنند، بیان کرد: ۸۵ هزار دوز واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های پرخطر دانشگاه علوم پزشکی شیراز مورد نیاز است و پیش بینی می‌شود امسال با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شیوع موج آنفلوانزا در مقایسه با سال‌های گذشته کمتر است، به همین دلیل با توزیع اولیه ۲۶ هزار دوز واکسن آنفلوانزا در فارس، کادر بهداشت و درمان که با بیماران کووید ۱۹ در ارتباط هستند، واکسیناسیون می‌شوند.

همتی در ادامه عنوان کرد: پنج گروه در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا قرار دارند که نخستین گروه، کادر بهداشتی درمانی به واسطه شرایط خاص و ویژه‌ای که دارند، مادران باردار، بیماران خاص، بیماران سرطانی، هموفیلی، دیالیزی، پیوندی و گروه‌های آخر معلولان ذهنی جسمی بهزیستی و بیماران پرخطر که در زندان به سر می‌برند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه تزریق برای گروه‌های هدف در مراکز بهداشتی و پایگاه‌های سلامت به صورت رایگان انجام می‌شود، تصریح کرد: این دارو به دلیل اینکه باید در زنجیره سرما قرار گیرد، به همین دلیل با اعلام گروه‌های هدف آنها می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت و یا پایگاه‌های سلامت تزریق خود را انجام دهند.

به گفته وی واکسن آنفلوانزا برای عدم ابتلاء به کرونا هیچ کارایی نداشته و تزریق آن تنها برای در امان ماندن از ابتلاء به آنفلوانزا کارآمد است.

معاون بهداشت دانشگاه اضافه کرد: مبتلایان به کرونا ویروس که درمان شده اند، نیازی به تزریق این واکسن ندارند مگر اینکه در گروه‌های هدف باشند.

او با بیان اینکه در مرحله نخست، تزریق واکسن آنفلوانزا در مراکز بهداشت و بیمارستان‌ها برای گروه‌های پرخطر و مادران باردار به صورت رایگان تزریق می‌شود، افزود: در گام‌های بعدی توزیع واکسن در داروخانه‌های استان نیز انجام می‌شود.

کد خبر 5035840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha