۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۶

استاندار همدان:

پرونده ثبت جهانی تپه هگمتانه تا پایان امسال تعیین تکلیف می‌شود

پرونده ثبت جهانی تپه هگمتانه تا پایان امسال تعیین تکلیف می‌شود

همدان - استاندار همدان بابیان اینکه عنوان «همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران» یک برند جهانی برای همدان است، گفت: پرونده ثبت جهانی تپه هگمتانه تا پایان امسال تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدسعید شاهرخی بعدازظهر چهارشنبه در نشست خود با فعالان و مسئولان تشکل‌های صنعت گردشگری استان همدان گفت: همدان ظرفیت‌های بی نظیری در حوزه گردشگری دارد که این ظرفیت‌ها در هیچ استانی دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه ویژه و مسئولیت‌پذیرانه فعالان گردشگری به صنعت گردشگری قابل تقدیر است، گفت: همدان پایتخت گردشگری آسیا در ۲۰۱۸ بوده که باید از این عنوان بیشتر استفاده شود چراکه این عنوان نشانه ظرفیت‌های بالای همدان است.

وی با بیان اینکه پرونده ثبت جهانی تپه هگمتانه تا پایان امسال تعیین تکلیف می‌شود، گفت: عنوان «همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران» یک برند جهانی برای همدان است و از این عنوان می‌توان در راستای توسعه و تقویت صنعت گردشگری استفاده کرد.

شاهرخی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت و استعدادهای طبیعی و تاریخی همدان، می‌توانیم در جذب گردشگر موفق‌تر از قبل عمل کنیم، گفت: توسعه استان همدان در گرو رفع موانع صنعت گردشگری است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه با همدلی، همراهی و مقاومت و مدارا از شرایط کرونا عبور خواهیم کرد و مشکلات را نیز پشت‌سر خواهیم گذاشت؛ گفت: کرونا، تمام بخش‌های اقتصادی دنیا را با چالش مواجه کرده‌است.

وی ادامه داد: یکی از مؤثرترین حوزه‌هایی که در کل دنیا در شرایط کرونا، به طور اساسی لطمه دید، صنعت گردشگری بود به طوری که خسارت وارده به صنعت گردشگری در دنیا میلیاردها دلار بوده است.

شاهرخی با بیان اینکه تا کنون برای حمایت از صنعت گردشگری و تقویت اقتصاد و معیشت مردم، در برابر بعضی حرکات‌ها ایستادگی کرده‌ای نم، گفت: صنعت گردشگری از بخش‌های مهم توسعه است و باید تقویت شود.

استاندار همدان با بیان اینکه باید در شرایط کنونی دستگاه‌های مختلف اجرایی از صنعت گردشگری حمایت کنند، گفت: رسانه‌های استان، افکار عمومی و بنگاه‌های موجود در استان همدان باید از صنعت گردشگری استان حمایت کنند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه از کلیه ظرفیت و امکانات برای حمایت از صنعت گردشگری استفاده می‌شود، ادامه داد: دستگاه‌های خدماتی با تشکل‌های صنعت گردشگری نهایت همکاری و مساعدت را داشته باشند.

وی گفت: پیشنهادات تشکل‌های صنعت گردشگری برای رفع مسائل و مشکلات این حوزه، در قالب بسته‌ای با عنوان «بسته حمایتی صنعت گردشگری» باید به استانداری ارائه شود تا بررسی و پیگیری شوند.

استاندار همدان اضافه کرد: مسئولان و فعالان صنعت گردشگری، سربازان ارزشمند مبارزه با تحریم‌ها و مقابله با کرونا هستند.

کد خبر 5037214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha