۱۱ مهر ۱۳۹۹، ۲۳:۰۳

معاون عمرانی استاندار سمنان:

تعهدات هیئت دولت در روستای حسین آباد کالپوش انجام شده است

تعهدات هیئت دولت در روستای حسین آباد کالپوش انجام شده است

سمنان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه تعهدات هیئت دولت در روستای حسین آباد کالپوش انجام شده است، گفت: مشکلات اقتصادی روند ساخت خانه‌ها را کُند کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر فخری شامگاه آدینه در نشست بررسی و رفع مشکلات زیرساختی روستای حسین‌آباد کالپوش در سالن جلسات اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان، با بیان اینکه تعهدات هیئت دولت در روستای حسین آباد کالپوش انجام شده است، تاکید کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی روند تکمیل خانه‌ها در سایت جدید روستای حسین آباد کالپوش با مشکلاتی همراه است که با رایزنی‌های انجام شده با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای رفع این دغدغه تدابیری اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه فرایند گاز و برق رسانی در سایت جدید روستای حسین آباد کالپوش در حال انجام و با تلاش شرکت آب و فاضلاب استان، برای رفع مشکلات آب و فاضلاب سایت جدید هم اقدام می‌شود، افزود: مردم منطقه مطالبه دارند که علت رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش بررسی و اعلام شود که انجام طرح مطالعاتی علت این حادثه اکنون توسط کارشناسان مجرب دانشگاه اراک در دست بررسی است.

معاون استاندار سمنان ابراز کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام‌های خوبی را برای رفع مشکلات زیرساختی در روستای حسین آباد کالپوش انجام داده اما برای تکمیل اقدامات انجام شده می‌بایست تلاش بیشتری در دستور کار قرار گیرد

اختصاص اعتبارات برای کالپوش

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به بازدید میدانی از کالپوش و بخش‌های آسیب دیده از رانش، گفت: بخش قابل توجهی از تعهدات بنیاد در منطقه حسین آباد در گام اجرایی قرار گرفت اما به دلیل افزایش قیمت مصالح و فشارهای اقتصادی حاکم بر جامعه، عملیات ساخت مسکن در این منطقه با کُندی پیش می‌رود که برای رفع این چالش‌ها با پیگیری و اقدام‌های مستمر اقدام خواهد شد.

علی رضا فلاحی افزود: در بحث جانمایی زمین برای ساخت واحدهای مسکونی اقدام‌های لازم انجام شد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۴۶ میلیارد ریال برای رفع مشکلات زیرساختی و ساخت خانه در سایت جدید پرداخت کرد که از این میزان مبلغ بیش از ۲۶ میلیارد ریال آن در قالب کمک‌های بلاعوض بوده است.

وی با بیان اینکه به تعداد قابل توجهی از اهالی محترم روستای حسین آباد کالپوش مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال با مساعدت جمعیت هلال احمر استان سمنان پرداخت شد، افزود: همکاری دستگاه‌های اجرایی استان برای رفع مشکلات زیرساختی در حسین آباد کالپوش ستودنی است و مشکلات باقی‌مانده با ادامه همکاری برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رانش زمین در اسفندماه ۹۷ و نوروز ۹۸ سبب تخریب خانه‌های بسیاری از روستاییان در کالپوش به ویژه روستای حسین آباد شد.

کد خبر 5038436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
      0 0
      روستاییان برای توسعه هر چه بیشتر منطقه خود و ایجاد اشتغال و ارزش افزوده با همکاری شورای روستاییان، ایجاد تعاونی. بسیج سازندگی اعضا روستا، تامین مالی بانکی، و بنگاه خیریه اقدام کنند منتظر دولت نباشند
    • علی IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
      0 0
      فرق اساسی ما با کشورهای توسعه یافته است اینه که همیشه منتظر هستیم مسئولین و دولت بیایند همه کار برای ما انجام دهند و همیشه هم ناراضی هستیم اما خودمان از ظرفیت مردمی و بانکی برای توسعه استفاده نمی کنیم
    • علی IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
      0 0
      شرکتها خصوصی، سازمان ها مردمی، بنگاه خیریه، تعاونی، بسیج سازندگی، بانک ها، برنامه ریزی منطقه ای مردمی مثل شورای روستاییان و... میتوانند توسعه ایجاد کند و در جنگ اقتصادی دولت مجبور نشوند کلی هزینه کند