۲۸ خرداد ۱۳۸۶، ۱۱:۵۱

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور :

بنیاد ملی نخبگان معلمان نخبه پرور را شناسایی می‌کند / بسترسازی برای فعالیت نخبگان به سرعت در حال اجراست

بنیاد ملی نخبگان معلمان نخبه پرور را شناسایی می‌کند / بسترسازی برای فعالیت نخبگان به سرعت در حال اجراست

بسترسازی برای فعالیت و شکوفایی نخبگان در راستای تامین منافع ملی، ضروری و به سرعت در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر صادق واعظ زاده روز گذشته ضمن بازدید سه ساعته از باشگاه دانش پژوهان جوان با مسئولان و دانش آموزان عضو گروه های اعزامی به المپیادهای علمی بین المللی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه افراد نخبه باید در نخستین سال های تحصیل خود شناسایی و شکوفا شوند، گفت : تحقق شناسایی افراد نخبه به ایفای نقش موثر معلمان در مدارس وابسته بوده و مستلزم ارایه آموزش و تسهیلات ویژه به معلمان است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور دانش آموزان نخبه را به عنوان عناصر فاخر و برگزیده دارای مسئولیت سنگین در ساختن کشور عنوان و تاکید کرد : سیاست دولت ارایه تسهیلات لازم برای شکوفایی نخبگان است و در این راستا بنیاد ملی نخبگان علاوه بر شناسایی و پشتیبانی از دانش آموزان مستعد، معلمان نخبه پرور را نیز تشویق می کند تا انگیزه نخبه پروری در مدارس و موسسات آموزشی تقویت شود .

دکتر صادق واعظ زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر عزم بنیاد ملی نخبگان در برقراری ارتباط با همکاری بیشتر میان دانشگاه ها و باشگاه دانش پژوهان جوان گفت : باید از امکانات گسترده دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در زمینه فعالیت نخبگان به نحو احسن استفاده شود.

وی ارتقای ماموریت ها و کارکردهای باشگاه دانش پژوهان جوان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد : مسئولان باشگاه باید زمینه ارتباط این مرکز با دانش آموزان المپیادهای سال های گذشته و استفاده از تجربیات آن ها را فراهم کنند.

در جلسه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با مسئولان باشگاه دانش پژوهان جوان مقرر شد، موضوع ارتقاء ماموریت و جایگاه این باشگاه و حل مشکلات آن در کار گروهی با مشارکت نمایندگان بنیاد ملی نخبگان، وزارت آموزش و پرورش و باشگاه بررسی و پیشنهادهای آن با تصویب مراجع مربوطه اجرایی شود.

کد خبر 503870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha