۲۹ خرداد ۱۳۸۶، ۱۰:۲۴

مراسم نکوداشت دکتر غلامرضا اعوانی برگزار می شود

مراسم نکوداشت دکتر غلامرضا اعوانی برگزار می شود

مراسم نکوداشت دکتر غلامرضا اعوانی استاد فلسفه دانشکده ادبیات و علوم انسانی و رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران روز سه شنبه 5 تیر ماه در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مراسم از سوی انجمن حکمت و فلسفه ایران و معاونت فرهنگی، هنری شهرداری منطقه 2 برگزار خواهد شد و در آن ضمن برشمردن فعالیتهای دکتر اعوانی و تاثیر وی در شکل گیرى و پویایى مسیر فلسفه جویى در سالهاى پس از انقلاب ، رشد و گسترش فلسفه ایرانى و خروج آن از انزواى ناشى از غربزدگى مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

دکتر غلامرضا اعوانى متولد 5 اسفند 1321 شهر سمنان است . وی در کودکى به فراگیرى علوم قرآنى مبادرت نمود و همزمان در دوران تحصیل دوره متوسطه کلاس درس المقدمات و سیوطى را نزد علماى این شهر آغاز کرد و پس از اخذ دیپلم، بورسیه دانشگاه آمریکایى بیروت شد.

غلامرضا اعوانی در همین دوران به رشته فلسفه علاقمند شده و بعد از بازگشت به ایران در آزمون فوق لیسانس فلسفه پذیرفته شد و در سال 1355 نیز از رساله دکتراى خود تحت عنوان «عقل و نفس در فلسفه افلوطین و تأثیر آن بر فیلسوفان حکمت شرق» دفاع کرد. او شاگرد اساتید بزرگى چون دکتر یحیى مهدوى، دکتر فردید و پرفسور ایزوتسو بوده و از آنها بهره ها برده است. او همچنین سرپرستى طرح ترجمه دایرة المعارف فلسفى را برعهده دارد. دکتر اعوانى در سال 1348 عضو هیأت علمى دانشگاه شهید بهشتى شد و در حال حاضر نیز رئیس انجمن حکمت و فلسفه است. برخى از مهمترین آثار او عبارتند از اعلام النبوئه (ابوحاتم رازى)، ترجمه تاریخ فلسفه کاپلستون ارسطو، فرهنگ فلسفى است .

مراسم بزرگداشت دکتر اعوانی  از ساعت 18 الی 20:30 روز سه شنبه 5 تیر ماه در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می شود.

 

کد خبر 504012

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha