۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۱

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور:

تعداد بیمه شدگان تحت پوشش بیمه اجتماعی در روستاها افزایش یافت

تعداد بیمه شدگان تحت پوشش بیمه اجتماعی در روستاها افزایش یافت

زنجان-معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، گفت: تعداد بیمه شدگان تحت پوشش بیمه اجتماعی در روستاها به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امید ظهر سه شنبه در جلسه مشترک کارگروه امور اقتصادی و اشتغال و سرمایه‌گذاری و کارگروه توسعه صادرات استان که در محل استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه روستاها جزو مناطقی است که باید همانند مناطق شهری، زیرساخت‌هایی چون آموزش، بهداشت، برق و … در آن ایجاد شود، گفت: فراموش نکنیم تکیه صرف بر ایجاد زیرساخت‌ها منتج به توسعه نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه روستاها در شرایط کنونی نیازمند کار و تولید و مهم‌تر از آن ثروت‌آفرینی است، افزود: وقتی زیرساخت‌هایی که امروز در روستاها ایجاد شده است را به هیچ وجه نمی‌توان با گذشته مقایسه کرد و معتقدیم تقویت و تداوم توسعه این زیرساخت‌ها می‌تواند میزان ماندگاری در روستاها را افزایش دهد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با یادآوری اینکه یکی از حمایت‌های دولت از روستاییان، بحث افزایش تعداد بیمه اجتماعی روستاییان بود، تصریح کرد: کسانی که از محل طرح‌های اشتغال روستایی استفاده می‌کنند، این فرصت را دارند که بیمه اجتماعی شوند که بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت را شامل می‌شود.

امید با اشاره به اینکه اهتمام به مناطق محروم یکی از اهداف دولت بوده و این همان رفع محرومیت در این مناطق به عنوان اولویت نظام جمهوری اسلامی است، ادامه داد: اگر می‌خواهیم اشتغالی که در روستاها ایجاد می‌کنیم، اشتغالی بادوام باشد، این اشتغال باید بر اساس ظرفیت‌هایی که در روستاها وجود دارد، ایجاد شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه در اشتغال روستائیان ۱‌.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به بحث اشتغال روستائیان اختصاص یافته که زنجان در این حوزه پیشتاز است، اظهار کرد: در این دولت هر ۱۰ روز یک روستا به شبکه آبرسانی متصل می‌شود و تا پایان دولت همه روستاها به شبکه گاز، متصل خواهد شد.

امید با بیان اینکه نرخ بیکاری روستایی از ۸.۷ درصد در سال ۹۶ با کاهش ۱.۳ درصد هم اکنون به ۷.۳ درصد رسیده است، افزو: امیدواریم نرخ بیکاری در کشور تا پایان سال کاهش پیدا کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در روستاهاتحت پوشش بیمه اجتماعی اضافه می‌شود.

امید افزود: تعداد بیمه شدگان تحت پوشش بیمه اجتماعی در روستاها به دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسید و دولت در سال آینده دوسوم سهم بیمه این یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را پرداخت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از صندوق‌های خرد کارآفرینی بسیار مورد تاکید معاونت توسعه روستایی است، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهایی که امروز در دست است، شرایط روستاهای کشور با گذشته قابل مقایسه نیست

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، به زنجیره و چرخه کامل فرش اشاره کرد و گفت: از زنجیره‌های تولیدی که چرخه قوی و کاملی دارند مانند کفش و خرما هم حمایت کرده‌ایم و در استان زنجان هم اصلاح نژاد دام را بدون نوبت حمایت می‌کنیم.

امید به مزایای راه اندازی پایانه صادراتی فرش دستبافت استان زنجان اشاره وگفت: بسیاری از فرش‌های نفیس کشور دست بافت قالیبافان استان زنجان است که به نام شهرهای دیگر است.

کد خبر 5041790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha