۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵

توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر و بهداشتی؛

خادمان اربعین درمیادین جدید/موکب‌هایی که به دل مناطق محروم میروند

خادمان اربعین درمیادین جدید/موکب‌هایی که به دل مناطق محروم میروند

خرم‌آباد- موکب های عزاداری اربعین حسینی(ع) در لرستان امسال متفاوت از سال‌های گذشته در مناطق محروم استان حضور پیدا کرده‌اند و مشغول ارائه خدمات عمران و آبادانی در این مناطق شده‌اند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: موکب‌های عزاداری اربعین حسینی (ع) در لرستان امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، فعالیت‌های خود را متفاوت از سال‌های گذشته در دستور کار قرار داده‌اند و به دل مناطق محروم استان برای ارائه خدمات رفته‌اند.

همچنین توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر و مواد بهداشتی، پخت غذای گرم و توزیع آن در بین نیازمندان، اجرای رزمایش مومنانه و مواسات، آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی و… از دیگر اقدامات موکب‌های لرستان همزمان با ایام اربعین حسینی (ع) است.

محمدکریم خورشیدوند مسئول موکب امام خامنه ای خرم آباد امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده برای اربعین حسینی، اظهار داشت: به دلیل شیوع کرونا اگرچه بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی همچون راهپیمایی اربعین در ایران و استان انجام نمی‌شود، اما بایستی کارها را به نحو دیگری ادامه داد.

ایجاد مجمع عمومی مواکب در لرستان

وی، عنوان کرد: بایستی ضمن تبدیل تهدید کرونا به فرصت، هر خانه را یک موکب عزاداری امام حسین (ع) کرد، به‌گونه‌ای که اقامه عزای حضرت در هیچ فضایی تعطیل نشود.

مسئول موکب امام خامنه‌ای خرم‌آباد از ایجاد مجمع عمومی مواکب استان خبر داد و گفت: در این مجمع قرار بر استفاده از ظرفیت همگانی برای ارائه خدمات باکیفیت به عاشقان حسینی است.

خورشیدوند، بیان داشت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، بایستی علاوه بر جاری کردن گفتمان انقلاب اسلامی در بستر جامعه، نظام‌سازی نیز صورت پذیرد.

استقرار ۸ موکب در مناطق محروم خرم‌آباد

وی به تقسیم کار مواکب استان به منظور محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از هشت موکب در نقاط محروم استان حضور یافته و مشغول خدمت‌رسانی هستند.

مسئول موکب امام خامنه‌ای خرم آباد، ارائه خدمات عمرانی و آبادانی همچون ساخت دستشویی و حمام در مناطق محروم را از جمله فعالیت مواکب طی ایام اربعین برشمرد.

خورشیدوند با بیان اینکه دیگر مواکب فعالیت کمک مومنانه و مواسات را دارند، گفت: ۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر به همراه توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند خرم‌آباد توزیع خواهد شد.

وی همچنین از برپایی عزاداری امام حسین (ع) توسط یکی از مواکب خرم‌آباد در گلزار شهدای این شهرستان خبر داد و افزود: در صورت مساعد بودن شرایط، پیاده‌روی نمادینی در روز اربعین تا گلزار شهدای خرم‌آباد خواهیم داشت.

پخت ۷ هزار غذای گرم تا اربعین حسینی در دورود

سید اصغر موسوی مسئول موکب ریحانه النبی (ص) دورود نیز در این رابطه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده برای اربعین امام حسین (ع) در دورود، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در این شهرستان، از برگزاری هرگونه تجمع به منظور عزاداری خودداری کرده‌ایم.

وی، عنوان کرد: در این شهرستان تنها ایستگاهی نمادین از موکب زده شده و هیچ‌گونه اقدامی از جمله پذیرایی و عزاداری انجام نمی‌شود.

مسؤول موکب ریحانه النبی (ص) دورود از برنامه‌ریزی‌ها برای پخت ۷ هزار غذای گرم تا اربعین حسینی خبر داد و افزود: در تلاش هستیم روزانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ غذای گرم را بین نیازمندان شهرستان توزیع کنیم.

توزیع ۶۰۰ بسته لوازم‌التحریر و مواد بهداشتی

موسوی، بیان داشت: همچنین به منظور رفع محرومیت در نقاط آسیب‌دیده شهرستان درصدد هستیم گروه‌های جهادی را برای عمران و آبادانی به این مناطق اعزام کنیم.

وی با اشاره به شناسایی پنج روستای محروم دورود برای محرومیت‌زدایی، افزود: به کمک خیرین هزینه محرومیت‌زدایی در پنج روستای دورود فراهم شده که عملیات آبادانی این روستاها طی روزهای اخیر شروع خواهد شد.

مسؤول موکب ریحانه النبی (ص) دورود، ادامه داد: امسال پیاده‌روی اربعین را در سطح شهر نداریم، با این وجود از طریق فضای مجازی به قرائت زیارت اربعین خواهیم پرداخت.

موسوی همچنین از توزیع ۶۰۰ بسته لوازم‌التحریر و مواد بهداشتی همچون ماسک و الکل در بین خانواده‌های بی‌بضاعت دورود تا اربعین حسینی خبر داد.

وی، اظهار داشت: موکب ریحانه النبی (ص) دورود تنها موکبی است در سطح استان که در بحث آموزش وارد شده و با همکاری اساتید مجرب استان به آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی می‌پردازد.

عزاداری در ورزشگاه بروجرد به مدت چهار شب

جابر چگنی مسئول موکب طریق الشهدا بروجرد نیز در این رابطه در جمع خبرنگاران با تشریح اقدامات انجام شده برای اربعین حسینی، اظهار داشت: برنامه مشترکی از سوی تمام مواکب بروجرد در حال اجرا است.

وی، عنوان کرد: با مشارکت همه مواکب شهرستان برنامه عزاداری در ورزشگاه بروجرد به مدت چهار شب برپا است و تا روز جمعه نیز ادامه خواهد داشت.

مسؤول موکب طریق‌الشهدا بروجرد از راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی در حاشیه ورزشگاه خبر داد و گفت: در این ایستگاه‌ها ضمن توزیع بسته‌های پذیرایی، عملیات ضدعفونی شهروندان نیز صورت می‌پذیرد.

توزیع ۲۰۰ بسته غذایی در مناطق محروم و حاشیه‌ای بروجرد

چگنی با بیان اینکه عزاداران پس از عبور از تونل ضدعفونی وارد ورزشگاه می‌شوند، گفت: تمامی تمهیدات برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیش‌بینی شده است.

وی، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، حداقل هر شب ۸۰۰ نفر در برنامه عزاداری امام حسین (ع) شرکت خواهند داشت.

مسؤول موکب طریق‌الشهدا بروجرد همچنین از توزیع ۲۰۰ بسته غذایی در مناطق محروم و حاشیه‌ای این شهرستان تا روز اربعین خبر داد.

کد خبر 5042546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha