۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۷

مدیرکل اوقاف گلستان:

زیارت اربعین به صورت متمرکز از آستان امامزادگان قرائت می شود

زیارت اربعین به صورت متمرکز از آستان امامزادگان قرائت می شود

گرگان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: در آستان امامزادگان و اماکن مذهبی برنامه‌هایی از قبیل قرائت زیارت اربعین به صورت متمرکز همزمان با سراسر کشور توسط مداحان قرائت می شود.

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: الزامات ویروس کرونا در برنامه های اربعین محدودیت‌هایی را ایجاد کرده و خیل مشتاقان که همه ساله در مواکب و کربلا عرض ادب می‌کردند از فیض حضور محروم شدند؛ اما به تو از دور سلام و بُعد منزل نبود در سفر روحانی.

وی افزود: همچنان که خیل مردم دل ها را روانه کربلا کردند، اقدامات بزرگی در قافله نشینان حسینی رقم زده شده که در بخش برنامه های معرفتی، نمایشگاه مهر اربعین، توزیع کمک مومنانه و غیره توسط هیئت مذهبی و روحانیون و مردم انجام می شود.

سلیمانی فرد گفت: ما هم در آستان امامزادگان و اماکن مذهبی برنامه‌های پیش‌بینی کردیم که قرائت زیارت اربعین از ساعت ۱۰ صبح به صورت متمرکز همزمان با سراسر کشور توسط مداحان غلامان خواهیم داشت.

وی بیان کرد: حضور دسته جات هیئت مذهبی ها به صورت ایستاده و بدون دسته روی در صحن ها انجام می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: نذر خون، توزیع بسته های غذایی با حفظ کرامت بین مردم محروم، ایستگاه سلامت، توزیع غذای گرم، بازسازی مواکب با حال و هوای اربعین از دیگر برنامه ها است.

کد خبر 5042799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha