۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۰

در نشست خبری عنوان شد؛

کاهشی در سهمیه آرد آذربایجان غربی نداریم/توزیع ۲۵هزارتن آرد

کاهشی در سهمیه آرد آذربایجان غربی نداریم/توزیع ۲۵هزارتن آرد

ارومیه- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی صف نانوایی در ارومیه را ناشی از شایعه سازی افراد سودجو مبنی بر کمبود سهمیه آرد عنوان کرد و گفت: کاهشی در سهمیه آرد استان نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زراعی ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص مشکلات به وجود آمده در حوزه آرد و نان در ارومیه اظهارکرذ: سهمیه ماهانه آرد استان ۲۹ هزار و ۳۰۰ تن است و تاکنون ۱۶ مهرماه که نیمه ماه است ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن آرد از سهمیه استان بین نانوایی توزیع شده که بیشتر از میزان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ کمبودی در بخش آرد و سهمیه‌های نانوایی‌ها نداریم و تشکیل صف در نانوایی‌ها و شایعات کمبود آرد و نان در مرکز استان ناشی از جو روانی در جامعه است ادامه داد: هیچ محدودیتی از نظر تولید و توزیع آرد در استان وجود ندارد زیرا گندم مورد نیاز در سیلوهای داخل استان موجود است و استان جزو ۱۰ استان برتر کشور به شمار می‌رود.

زراعی با اشاره به فعالیت ۱۷ واحد تولید آرد در آذربایجان‌غربی عنوان کرد: هیچ‌گونه تغییری در قیمت آرد توزیعی صورت نگرفته و طبق روال این امر انجام می‌شود و هرگونه افزایش قیمت با روش‌های مختلف از جمله نان مخصوص تخلف محسوب می‌شود.

توزیع آرد ترمیمی در بین ۱۵۰ نانوایی ارومیه

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی در خصوص تعداد نانوایی‌های استان گفت: سه هزار و ۵٣٨ واحد نانوایی نوع یک و یک‌هزار و ۴۴٧ نانوایی نوع ٢ در سطح استان فعال است.

زارعی بیان کرد: از این تعداد یک‌هزار و ٣۶٠ واحد نانوایی در سطح شهرستان ارومیه وجود دارد که ۵٠ واحد به صورت ٢ شیفتی و ١٠۵ واحد به صورت ترمیمی فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: مردم هرگونه کم‌کاری و تخلف نانوایی‌ها را به شماره ١٢۴ گزارش دهند تا برخوردهای لازم با متخلفان صورت گیرد.

زراعی شکاف قیمتی بین آرد یارانه‌ای و آرد بازار آزاد را یکی دیگر از عوامل ایجاد حوادث اخیر در حوزه آرد و نان استان دانست و گفت: هم اکنون آرد یارانه‌ای نوع یک و دو به ترتیب ۳۳ هزار و ۵۰ هزار تومان است در حالی که همین آرد در بازار آزاد به قیمت ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

کد خبر 5042920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha