۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۲۲:۳۶

کارشناس مذهبی:

مسیر اربعین تداعی کننده هدف مهم سیدالشهدا(ع) است

مسیر اربعین تداعی کننده هدف مهم سیدالشهدا(ع) است

یزدـ یکی از کارشناسان مذهبی یزد گفت: مسیر اربعین تداعی کننده هدف مهم سیدالشهدا(ع)، یعنی حرکت در مسیر تعالی و رشد است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدکمال باقری، روز پنجشنبه در مراسم عزاداری اربعین سیدالشهدا (ع) در گلزار شهدای خلدبرین یزد اظهار داشت: مسیر اربعین تداعی کننده هدف مهم سیدالشهدا و تداعی کننده یکی از مهمترین مسائل دین بود که جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به آن دارد و بدون آن حیات دنیوی انسان با توجه به روایات، هیچ ارزشی ندارد و آن مسئله رشد و تحول و حرکت به سوی خیر است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم و روایات آمده است که در کار خیر از یکدیگر سبقت بگیرید، افزود: این یعنی درجا زدن ممنوع و به فرموده حضرت علی (ع) کسی که دو روزش همانند هم باشد، از رحمت خدا دور است.

باقری، پیاده روی در مسیر نجف تا کربلا را حرکت در مسیر دین دانست و گفت: این حرکت تداعی کننده مسیر رشد است و روش انسان مؤمن در زندگی، تعالی و کمال است.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا از پیاده روی اربعین باز ماندیم، عنوان کرد: اربعین امسال فرصت مناسبی برای حساب و کتاب سال‌هایی است که در مسیر امام حسین حرکت کردیم تا ببینیم این حرکت چقدر در مسیر رشد و تکامل بوده است.

وی ادامه داد: مسیر رشد، مسیر بندگی خدا و مسیر تلاش و اجتهاد در راه بندگی خداست و یک حرکت متداول، ساده رو به جلو نیست و باید یک حرکت جهادگرانه در مسیر زندگی ما به وجود بیاید تا مسیر رشد شکل بگیرد.

باقری تاکید کرد: قدم اول در این راه این است که راه را درست تشخیص بدهیم و اینکه تشخیص داده‌ایم، راه درست، راه حسین (ع) و مکتب عاشوراست، تشخیص درستی است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که در مقابل امام حسین (ع) ایستادند، دنیا و آخرت خود را به بهای اندکی فروختند، افزود: دنیا داشتن برای آخرت اشکالی ندارد اما گاهی عده‌ای دنیاطلب می‌شوند تا جایی که حتی دین خود را نیز برای به دست آوردن دنیا هزینه می‌کنند.

باقری عنوان کرد: امروز آنچه جامعه و مردم ما بیش از هر چیزی از آن رنج می‌برند، خیانتی است که برخی در کسوت مسئولیت انجام می‌دهند و به شهدا و اسلام و مردم پشت کرده‌اند و از مقام و منصب خود سو استفاده می‌کنند.

کد خبر 5043302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha