۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۱

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان زنجان خبرداد:

آزاد سازی بیش از ۳۳۵ هکتار از اراضی ملی استان زنجان

آزاد سازی بیش از ۳۳۵ هکتار از اراضی ملی استان زنجان

زنجان-فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال ۷ هزار و۳۳۵ هکتار از اراضی ملی استان قلع و قمع و رفع تصرف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رضا مهدیون، با اشاره به آمار ۶ ماهه نخست امسال، گفت: طی این بازه زمانی ۲۴۱ فقره پرونده برای مساحت بیش از یک هزار و ۲۳۱ هکتار از اراضی ملی استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ۴۶ مورد پیشگیری از تصرف صورت گرفته است، افزود: هزار و ۳۳۵ هکتار از منابع طبیعی استان در قابل ۵۱ فقره نیز از چنگال متصرفین آزاد سازی شده است.

به گفته مهدیون در این مدت ۴۶۱ مورد اخراج دام غیر مجاز از مراتع استان ثبت شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، گفت: همچنین در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۹ فقره چوب های قاچاق کشف و ضبط شده است.

مهدیون به بیان اینکه شهرستان طارم بیشترین آمار قاچاق چوب را به خود اختصاص داده است اظهار داشت: تنوع درختان در این شهرستان سبب شده است که چشم طمع قاچاقچیان چوب همواره به دنبال جنگل‌های طارم باشد.

وی تاکید کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان همواره به منظور کاهش آمار قاچاق چوب اقدامات لازم را بعمل می آورد و با تخریب کنندگان منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب در استان برخورد شدید و قانونی می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از مهار آتش سوزی در بیش از ۷۴۷ هکتار از اراضی ملی استان خبر داد و افزود: تعداد آتش سوزی در اراضی ملی طی ۶ ماه نخست امسال ۷۶ مورد است.

کد خبر 5044501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha