۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۱

در جلسه اجرای طرح مسکن کارگری استان مطرح شد؛

شهرک مهرگان قزوین افق روشنی نسبت به نقاط دیگر شهر دارد

شهرک مهرگان قزوین افق روشنی نسبت به نقاط دیگر شهر دارد

قزوین- معاون هماهنگی و برنامه ریزی معاون اول رئیس جمهور گفت: باتوجه به وجود زیرساخت‌ها شهرک مهرگان قزوین ارزش افزوده و افق روشن‌تری نسبت به نقاط دیگر شهری دارد.

به گزارش خبرنگار مهر سعید شیرکوند در جلسه‌ای که بعد از ظهر امروز به منظور تسریع در روند اجرای طرح مسکن کارگری استان در سالن جلسات باقرالعلوم استانداری برگزار شد اظهار کرد: متأسفانه تعدادی از ساختمان‌های شهرک مهرگان طی ۱۰ سال گذشته با رکود در ساخت و ساز مواجه شده این در حالی است که امروز این مسأله باید به صورت دقیق تعیین تکلیف شده و زمان دقیق اجرای این پروژه‌ها مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر این فرآیند در مسیر بروکراسی اداری قرار گیرد مجدد این ساختمان‌ها همچون ۱۰ سال گذشته بدون تعیین تکلیف باقی مانده و حتی تا پایان سال جاری نیز به اتمام نمی‌رسد.

شیرکوند با اشاره به مراحل ساخت دو بلوک در شهرک مهرگان برای معلولین ادامه داد: اگر بهزیستی بتواند سرمایه‌گذار توانمند قابل قبول برای سیستم بانکی معرفی کرده و قرارداد را منعقد کند قطعاً این دو بلوک با قیمت کمتر از بازار برای خانواده‌های دو معلول در نظر گرفته می‌شود.
وی اظهار کرد: همچنین اگر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بتواند سرمایه‌گذار مناسب معرفی کرده و با بانک به تفاهم برسد می‌تواند پروژه‌های خود را آغاز کند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم در کار خیر پیش قدم هستند اما سرمایه‌گذاران با خیران تفاوت عمده‌ای دارند و نمی‌توان افراد خیّر را به نام سرمایه‌گذار معرفی کرد افزود: سرمایه‌گذاران برای اجرای پروژه‌ها باید رزومه کافی و آورده مناسب داشته باشند.

معاون هماهنگی و برنامه ریزی معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بانک باید به لحاظ توانمندی و اعتبار سنجی سرمایه‌گذار را تأیید نماید، گفت: در اگر این انعقاد قرارداد در آذرماه انجام شود در دی ماه سال جاری، باز هم مجوز ساخت بلوک‌های بعدی صادر خواهد شد.

کمک به خانواده‌های دارای دو معلول در اولویت باشد
هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین نیز در این جلسه گفت: تعدادی از خانواده‌های قزوینی کودکانی معلول دارند در حالی که باید کمک به خانواده‌های دارای دو معلول در اولویت باشد زیرا همه در مقابل خانواده‌های دارای دو معلول مسئولیت دارند.

وی افزود: طی بازدید از این خانواده‌ها دریافتم که در مواقعی پدر و مادر هر دو مجبور به پرستاری از کودکان شده و حتی فرصت خروج از منزل برای اشتغال را نیز ندارند به همین سبب با این شرایط این افراد حتی در گذران معیشت خود نیز دچار مشکل می‌شوند.

جمالی پور با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های متولی باید یک جدول برنامه زمان بندی به استانداری تحویل داده تا بر اساس آن زمان بهره برداری از پروژه مسکونی در شهرک مهرگان مشخص شود، خاطرنشان کرد: استانداری از هیچ کمکی برای خانه‌دار شدن کارگران، دریغ نمی‌کند.

وی افزود: باور داریم که همچنین باید به قشر زحمتکش کارگری نیز کمک شود و لازم است مدیران دستگاه‌ها در زمان مناسب و تعیین شده به تعهدات خود عمل کرده و ساخت این بلوک‌ها را از سر بگیرند.

استاندار قزوین گفت: امروز یک بازه زمانی یک ماهه به سازمان‌های متولی اعطا شد تا سرمایه‌گذار مناسب خود را به بانک معرفی کرده و ساخت واحدها را پیش ببرند در حالی که این فرصت مجدد برای مدیران دستگاه‌ها تکرار نمی‌شود.

کد خبر 5044731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha