۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۲۱:۱۴

در سال جاری؛

۱۶۲ میلیون دلار کالا از یزد به خارج از کشور صادر شد

۱۶۲ میلیون دلار کالا از یزد به خارج از کشور صادر شد

یزدـ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از صادرات کالا به ارزش ۱۶۲ میلیون دلار از یزد به خارج از کشور خبر داد.

محمدرضا علمدار یزدی در گفتگو با خبرنگار مهر، میزان کالاهای صادر شده از استان یزد طی شش ماهه نخست امسال را هزار و ۳۹۲ هزار تن اعلام کرد و اظهار داشت: ارزش این میزان کالای صادر شده بالغ بر ۱۶۲ میلیون دلار است.

وی عنوان کرد: این میزان، صادراتی است که از گمرک استان یزد انجام شده و بخشی از کالاهای صادراتی استان نیز از گمرکات سایر استان‌ها صادر می‌شود.

علمدار یزدی، عمده کالاهای صادراتی استان یزد را شامل انواع کاشی و سرامیک، محصولات فولادی، هیدرو کربن، انواع سیم و کابل، انواع لوله و پروفیل، انواع نایلون و کیسه فریزر، پسته و مغز پسته، ظروف شیشه‌ای، اکسید مولیبدن و فرومولیبدن، شیشه ساختمانی و روفرشی اعلام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد یادآور شد: کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، پاکستان، امارات متحده عربی، آذربایجان، عمان، ارمنستان، ترکیه و بلژیک به ترتیب بیشترین میزان صادرات استان یزد را به خود اختصاص داده‌اند.

علمدار یزدی در مورد واردات استان یزد نیز بیان کرد: در سال جاری، ۲۳ هزار تن کالا به ارزش ۶۹ میلیون دلار از طریق گمرک استان، وارد یزد شده است.

وی ادامه داد: عمده کالاهای وارد شده به استان شامل ماشین آلات واحدهای تولیدی، اجزا و قطعات، برق و الکترونیک، مواد شیمیایی و سلولزی و پلیمری است.

کد خبر 5046729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      0 0
      افزایش تبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه در جهت افزایش صادرات و درآمد ارزی بسیار مهم است، گسترش حمل و نقل بار و مسافر، لغو روادید دوجانبه، ارتباطات بانکی و امکان افتتاح حساب در کشورهای همسایه راه گشاس
    • علی IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      0 0
      برای بهره مندی اکثریت مردم از صادرات و درآمد ارزی باید امکانی فراهم شود تا شرکتها، تجار و اصناف ما با شرکتها، تجار و اصناف کشور ها همسایه مرتبط شوند و ارتباط برقرار کنند که لغو روادید دوجانبه راه گشاس