۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۸:۳۲

رئیس اداره اوقاف گلپایگان خبر داد:

بدهی ۳۳۰ میلیون تومانی ادارات دولتی گلپایگان به اوقاف

بدهی ۳۳۰ میلیون تومانی ادارات دولتی گلپایگان به اوقاف

گلپایگان- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت: ادارات دولتی ۳۳۰ میلیون تومان بابت اجاره بهای مکان‌های وقفی به اداره اوقاف گلپایگان بدهکار هستند.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه مسجد جامع گلپایگان از آثار تاریخی مهم شهر است، اظهار داشت: میراث فرهنگی با هدف حفظ این بنا مغازه‌های ضلع شمالی مسجد را تخریب کرد و پس از جمع آوری نخاله‌های ساختمانی با نظارت میراث توسط پیمانکار شهرداری گلپایگان مرمت و بهسازی می‌شود.

وی تأخیر اتمام پروژه‌های عمرانی امامزادگان هفده‌تن (ع) را پرداخت نشدن به موقع اجاره‌بها و بدهی معوقه دستگاه‌های اداری گلپایگان اعلام کرد و گفت: ادارات گلپایگان ۳۳۰ میلیون تومان به اوقاف بدهکار هستند که بیشترین رقم مربوط به آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان تصریح کرد: از دوره صفویه موقوفات زیادی به نام خدیجه خانم در شهر گلپایگان با نیت عمران و مرمت وقف امامزادگان هفده‌تن داریم، بسیاری از ادارات از جمله آموزش و پرورش، فروشگاه فرهنگیان، تالار معلم، دادگستری، بانک قوامین، نیروی انتظامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان از موقوفه خدیجه خانم هستند که به صورت قانونی است.

وی بیان داشت: درآمد امام‌زادگان در بخش عمرانی، جاری، مراسمات مذهبی و فرهنگی و درآمد موقوفات وقف شده بنا به نیت واقف هزینه می‌شود.

کد خبر 5046760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha