۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۰

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرچک و ورامین خبر داد؛

فصل چرای پائیزه در مراتع قشلاقی ورامین از اول آبان آغاز می شود

فصل چرای پائیزه در مراتع قشلاقی ورامین از اول آبان آغاز می شود

ورامین- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های قرچک و ورامین از آغاز فصل چرای پاییزه در مراتع قشلاقی ورامین از اول آبان ماه خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر سپه وند پیش از ظهر سه شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی کوچ پاییزه عشایر و اجرای مدیریت چرا از آغاز فصل چرای پاییزه در مراتع قشلاقی ورامین از اول آبان ماه خبرداد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت حفظ پوشش گیاهی و نقش ارزنده آن در توسعه اقتصادی و اجتماعی، ضرورت حفظ منابع پایه آب و خاک و همچنین در راستای فراهم کردن بستر مناسب جهت تجدید حیات گیاهان مرتعی، مدیریت چرا و کنترل دام از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مجموعه منابع طبیعی جلوگیری از ورود دام به مراتع است تصریح کرد: با اجرای دقیق مدیریت چرا و همکاری دستگاه‌های ذی ربط و راه اندازی گشت‌های ویژه مشترک محیط زیست و منابع طبیعی در صدد هستیم تا همزمان با فصل چرای پاییزه از ورود دام غیر مجاز شامل دام‌های فاقد پروانه، مازاد بر ظرفیت و خارج از فصل به جد جلوگیری شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهرستان ورامین دارای ۱۹۶ هزار هکتار مرتع با ظرفیت مجاز ۳۳ هزار واحد دامی می‌باشد اظهار داشت: با توجه به عملیات بیولوژیکی احیایی که در سطح ۱۵۰۰ هکتار از مراتع سیاهکوه این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است، این مراتع امسال تحت پوشش حفاظت و قرق قرار دارد.

سپه وند درباره اجرای بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دائمی کشور نیز بیان داشت: اجرای این بند قانونی فرصت مناسبی است تا بهره برداران و مجریان طرح‌های مرتعداری در اجرای پروژه‌های منابع طبیعی مشارکت کنند و از این ظرفیت قانونی برای حفظ، احیا و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی استفاده نمایند.

گفتنی است در این جلسه هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی، محیط زیست، امور عشایری، اعضای تعاونی‌های عشایری و تعدادی از مجریان طرح‌های مرتعداری حضور داشتند.

کد خبر 5047151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha