۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد:

راه اندازی کلینیک تنفسی بیمارستان شهید جلیل یاسوج/رفع مشکل اکسیژن

راه اندازی کلینیک تنفسی بیمارستان شهید جلیل یاسوج/رفع مشکل اکسیژن

یاسوج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از راه اندازی کلینیک تنفسی در بیمارستان شهید جلیل یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز یزدان پناه سه شنبه شب طی ویدئو کنفرانس با معاون وزیر بهداشت، افزود: مشکلی که طی روزهای گذشته با آن درگیر بودیم، کمبود دستگاه اکسیژن بوده که ۶ تن اکسیژن به صورت موقت از اصفهان دریافت کردیم و در بیمارستان شهید جلیل یاسوج در حال نصب است.

یزدان پناه تصریح کرد: حدود ۴۰ پرستار نیز از بخش‌های مختلف بیمارستان‌های یاسوج به بیمارستان شهید جلیل یاسوج انتقال دادیم.

وی ابراز داشت: حدود ۲۸ تخت آی سی یو و ۱۳۵ تخت نیز داریم و در خصوص افزایش بیماران بستری در آینده نیز پیش بینی‌های لازم را انجام دادیم.

یزدان پناه گفت: ۴۸ تخت بیمارستان شهید جلیل را نیز به متخصصین داخلی اختصاص داده و طی ۴۸ ساعت آینده کلینیک تنفسی نیز در همین بیمارستان راه اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه تا نیمه اول خردادماه روند شیوع بیماری کرونا در استان ثابت و نیز کم بود که پس از آن روند افزایشی شیوع بیماری در استان شروع شد، خاطرنشان کرد: این روند تقریباً در نیمه دوم مرداد ماه به سبب افزایش تجمعات و مراسمات عروسی و عزا رشد قابل توجهی یافت.

وی افزود: این موضوع به شکلی بود که طی یک روز در شهر یاسوج ۹۰ جشن عروسی برپا شده بود. همچنین از ۹ شهریور ماه به بعد نیز شاهد افزایش شمار قربانیان کرونا در استان بودیم و هم اکنون نیز شاهد آن هستیم.

یزدان پناه گفت: طی ۲۰ روز گذشته این روند نسبتاً ثابت بوده و حدود ۲۸۰ نمونه در روز دریافت می‌کنیم که بین ۴۰ تا ۵۵ درصد موارد مثل موارد مثبت هستند. تاکنون حدود ۳۸ هزار نمونه دریافت کرده‌ایم که درصد موارد مثبت ۲۸ و نیم درصد و از میزان کشوری بیشتر بود.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: حدود ۹۰ درصد بیماران به صورت سرپایی و ۱۰ درصد به صورت بیمارستانی نمونه گرفته شد و معمولاً بیماران بستری در بیمارستان از قبل از طریق تست‌های خون و سی تی اسکن شناسایی شده بودند.

وی افزود: میزان بروز بیماری تا اوایل هفته جاری ۱۳.۲ در هزار نفر و در کشور ۵.۷ بود که طی دو روز گذشته به ۱۴ در هزار نفر رسید. هم اکنون در استان بیماریابی فعال است و ردیابی را در سطح شهر و روستاها نیز اولویت قرار داده‌ایم.

یزدان پناه با بیان اینکه خوشبختانه در مناطق پرخطر نیز توانسته‌ایم سریع شناسایی لازم را انجام داده و از ادامه سیر انتقال بیماری جلوگیری کنیم، گفت: روزانه بین ۳۰ تا ۴۵ نفر بیمار بستری در بیمارستان‌های استان داریم که در مجموع، تاکنون شش هزار و ۴۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

یزدان پناه تصریح کرد: ظرفیت نمونه گیری روزانه ما در استان ۲۸۰ تست است که تا ۳۲۰ تست نیز انجام می‌گیرد ولی با توجه به نیاز به دستگاه pcr قادر به افزایش این تعداد نمونه گیری ها نیستیم و از وزارت بهداشت درخواست می‌کنیم که این دانشگاه را حمایت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به بستری شدن برخی از بیماران مبتلا به کرونا در سایر بیمارستان‌های استان، خاطرنشان کرد: در این راستا به این نتیجه رسیدیم که تحت هیچ شرایطی اجازه بستری شدن بیمار کرونایی در بیمارستانی به جز بیمارستان معین کرونا داده نشود.

یزدان پناه با اشاره به آموزش پرستاران، اظهار داشت: تحت نظر دانشکده پرستاری یاسوج کمیته‌ای تشکیل و آموزش‌های لازم تا حدودی به پرستاران داده شده است.

وی افزود: شرایطی را ایجاد کردیم که بیماران مشکوک در سایر مراکز با آمبولانس مخصوص به بیمارستان جلیل یاسوج منتقل شوند. همچنین طی روزهای گذشته پزشک متخصص داخلی نیز در بیمارستان شهید جلیل یاسوج مستقر کردیم.

کد خبر 5047972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha