۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۷

علی اصغر کاراندیش مروستی عنوان کرد؛

اجرای سیاست های دولت در حوزه فرهنگ با مدیریت هنرمندان متعهد

اجرای سیاست های دولت در حوزه فرهنگ با مدیریت هنرمندان متعهد

اردبیل- معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیاست کلان دولت در حوزه فرهنگ با مدیریت و همکاری هنرمندان متعهد و سپردن امور به بخش خصوصی اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر کاراندیش مروستی ظهر چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ارتباط ویدئو کنفرانسی، با اشاره به اهمیت انجام فعالیت‌های مشارکتی در بحث فرهنگ و هنر، بهره مندی از نظرات و ایده‌های خلاقانه هنرمندان در تدوین برنامه‌های فرهنگی را مؤثر دانست و گفت: پیاده سازی سیاست کلان دولت با سپردن امور به اصحاب فرهنگ و رسانه همراه با برنامه ریزی و حمایت و نظارت ادارات کل در سطح کشور، عامل مهمی در ارتقای بازدهی و موفقیت بیشتر در پیشبرد امور است.

در ادامه علی غیاثی مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سخنانی واگذاری مراکز فرهنگی و هنری به بخش خصوصی را اولویت اصلی در توسعه فعالیت‌های فرهنگی در جامعه عنوان کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدد تهیه پیش نویس و آئین نامه برای ارائه به مجلس است تا در قوانین و دستورالعمل‌های مناسبی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی وضع شود.

وی از بر استفاده از توان و نیروی داخلی در مدیریت جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل تاکید کرد و گفت: اکنون در رویکرد جدید مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی پست‌های مدیریتی و مسئولیتی، بر استفاده از نیروهای داخلی متمرکز شده و توسعه آموزش و استفاده از روش‌های علمی در تقویت مدیریت و برطرف کردن نقاط ضعف مورد توجه قرار گرفته است.

تأمین زیرساخت‌های لازم برای حضور هنرمندان در صحنه مدیریتی فراهم شود

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توجه به انجمن‌های فرهنگی هنری را در اولویت فعالیت‌ها عنوان کرد و گفت: زیر ساخت‌های لازم برای این منظور باید فراهم و با توانمندسازی در حوزه هنری و سیاست گذاری و برنامه ریزی صحیح ضمن سپردن امور به انجمن‌های فرهنگی فعال، در کنار آنها باشیم.

غیاثی تاکید کرد: به شرطی می‌توان امور را با هنرمندان سپرد که علاوه بر رفع مشکلات ثبتی و قانونی، از قدرت و توانمندی بالای مدیریتی و فرهنگی در انجام امور بهره مند باشند.

استراتژیی مدیریت بر مدیر در حوزه فرهنگ و هنر عامل موفقیت در امور است

معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل نیز در سخنانی، ضمن تقدیر از فعالیت‌های مدیر سابق فرهنگی و ارشاد اسلامی، با انتقاد از عدم سازگاری مسئولیت‌ها با امکانات در مجموعه فرهنگ و رشاد اسلامی، بر ضرورت بازنگری و اصلاح در این زمینه تاکید کرد.

بهروز ندائی با تاکید بر ضرورت همخوانی وظایف با اختیارات، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های فرهنگی اعم از دانشگاه و صدا سیما در بحث مالی باید با فرهنگ و ارشاد اسلامی مرتبط و کمک کار باشند و به گونه‌ای حامی این دستگاه عظیم فرهنگی باشند.

ندائی اولین کار برای توسعه کارهای فرهنگی و حفظ فرهنگ اصیل ایرانی و جلوگیری از نفوذ فرهنگ بیگانه و در نهایت صدور فرهنگ اسلامی به کشورهای دیگر را توسعه اختیارات در بحث فرهنگی عنوان کرد و گفت: کار فرهنگی سخت‌تر و حساس‌تر از تمام امور است چون کمیتی در این حوزه وجود ندارد و هر چه فعالیت انجام شود بازهم نیاز است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل بر استراتژی مدیریت بر مدیر در این حوزه فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: هنرمندان به تنهایی مدیر فرهنگی محسوب می‌شوند و مدیریت بر آنان کاری عظیم و نیاز به مدیریت قوی و توانا دارد که در تمامی حوزه‌ها از تخصص و آگاهی لازم برخور دارد باشد لذا واگذاری امور به بخش خصوص و مشارکت دادن هنرمندان در این خصوص می‌تواند در رسیدن به هدف راهگشا و اثر بخش باشد.

اردبیل قابلیت اجرای رویدادهای بین المللی در عرصه فرهنگی و هنری را دارد

در ادامه سید ناصر اسحاقی مدیر سابق اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی استان اردبیل به تبیین عملکرد ۷ ساله پرداخته و گفت: نیل به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی اساس کار اداره فرهنگی و ارشاد اسلامی بوده و در این امر با همکاری کارکنان این اداره موفقیت‌های خوبی را برای استان اردبیل کسب کردیم.

وی گفت: در طول ۷ سال خدمت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، توانستیم رتبه استان را از رتبه پانزدهم به رتبه پنجم در سال ۹۶ و رتبه دوم در ارزیابی عملکرد سازمان امور استخدامی و طرح شهید رجایی ارتقا دهیم.

اسحاقی، ایمان به مجموعه و وجود خودباوری در خانواده بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل را در پیشرفت امور مهم عنوان کرد و گفت: کارکنان این اداره امین ترین، مطمئن‌ترین و کارآمد ترین افراد در اجرا امور هستند.

مدیر کل سابق فرهنگی و ارشاد اسلامی اردبیل افزود: در طول این سال‌ها ۱۴ رویداد بین المللی و بیش ۴۰ رویداد سراسری و منطقه‌ای کشوری در استان اردبیل اجرا شد که در اجرای این امور ثابت شد که این مرکز از ظرفیت بالایی برای اجرای رویدادهای بین المللی از جمله گفتگو و مناظرات رضوی برخوردار است.

اسحاقی عدم تمرکز را از اولویت‌های اساسی در فعالیت‌های خویش عنوان کرد و گفت: اکثر برنامه‌ها با اولویت شهرستان‌ها و نقاط دور افتاده از شمالی ترین نقطه از جمله شهر مرزی اصلاندوز و پارس آباد تا جنوبی ترین شهرها اعم از خلخال و هشجین و نیز مرکز استان و شهرهای مشگین شهرو گرمی برگزار شد.

وی بر گفتمان سازی قانونی و منطبق با آئین نامه و ضوابط با هنرمندان را اولویت اساسی در تسهیل امور این فعالان هنری عنوان کرد و گفت: سال ۹۸ انقلاب بزرگی در حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر در استان اردبیل اتفاق افتاد که در پی آن ۱۰۰ هنرمند این استان تحت پوشش صندوق هنر برای بهره مندی از خدمات این صندوق قرار گرفتند.

مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت‌های عمرانی در این استان اشاره کرد و گفت: ساخت و ساز مجتمع‌های فرهنگی و هنری و تلاش برای حفظ آنها صورت گرفته که از جمله آنها در در نمین و عنبران مجتمع فرهنگی در حال ساخت بوده و امسال به بهره برداری می‌رسد و نظیر این مجموعه در شهرستان گرمی آماده بهره برداری است.

اسحاقی به ساخت تالار فرهنگی هنری مرکزی اشاره کرد و گفت: قسمت اعظم اعتبار ما برای احداث تالار مرکزی تدارک دیده شده که اکنون با بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال با ۴۵ درصد پیشرفت در حال ادامه کار است که در استاندار اردبیل از محل اعتبار توازن مبلغ ۲۵۰ میلیارد و از محل ماده ۵۶ نیز ۴۰۰ میلیارد ریال به این مجموعه اختصاص خواهد داد که در حال پیگیری و جذب این اعتبارات هستیم.

در پایان با اعطای حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالله بحرالعلومی به عنوان مدیر کل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل معرفی و از زحمات سید ناصر اسحاقی قدردانی شد.

کد خبر 5048212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha