۲۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۶

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در گفت و گو با مهر مطرح کرد؛

هفته سلامت زنان، فرصتی برای بررسی چالش های سلامت در دوران کرونا

هفته سلامت زنان، فرصتی برای بررسی چالش های سلامت در دوران کرونا

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به نقش دوگانه زنان به عنوان ارائه دهندگان و دریافت کنندگان خدمات سلامت گفت: در هفته ملی سلامت زنان به بررسی چالش های سلامت زنان در دوران کرونا می پردازیم.

زینب نصیری مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر که هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) که همه ساله در آخرین هفته مهرماه از ۲۴ تا ۳۰ مهر برگزار می‌شود، امسال به عنوان سلامت زنان در دوره کرونا نامگذاری شده است. افزود: در سال جاری که همزمان با همه گیری کوید ۱۹ مواجه هستیم، بر خود مراقبتی، و شیوه زندگی سالم، و سلامت باروری زنان تاکید شده است و نیز پاسداشت و تکریم بانوان فداکار بهداشت و درمان، نقش زنان در ترویج منابع معتبر آموزشی و پیشگیری از آسیب‌های شغلی و اجتماعی زنان مورد توجه ویژه در برنامه ریزی و سیاست‌های این هفته قرار گرفته است.

وی با اشاره به نقش دوگانه زنان به عنوان ارائه دهندگان و دریافت کنندگان خدمات سلامت افزود: از سویی سلامت دائمی زنان و مادران با تاکید بر بیماری‌های ویژه زنان، بهداشت و سلامت جنسی و باروری.... مورد تاکید است از سوی دیگر زنان سهم گسترده‌ای از حضور در کادر بهداشت و درمان مقابله با کوید ۱۹ و در کنار وظیفه سنگین حمایت از خانواده در مواجهه با ویروس کرونا برعهده دارند.

نصیری با بیان اینکه هفته ملی سلامت بانوان فرصتی است برای افزایش توجه و حساسیت جامعه نسبت به مسائل سلامت زنان افزود: تحقق عدالت، کاهش تبعیض، رفع خشونت و دسترس پذیری به خدمات، امکانات و فرصت‌های اجتماعی و محیطی محورهای اساسی هستند که نیازمند بازبینی سیاستی و برنامه‌ای در همه سطوح در راستای بهبود سلامت اجتماعی، روانی و جسمانی زنان است.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران در پایان ضمن ابراز امیدواری در جهت ارتقا سلامت زنان در شهر تهران اظهار داشت در همین راستا در طول هفته جاری بر اساس راهبردهای سلامت محور و در راستای تحقق شعار «تهران شهری برای همه» نسبت به اجرای برنامه‌های متنوع با مشارکت سازمانهای دولتی و غیردولتی، بنگاه‌های اقتصادی و دیگر شرکای اجتماعی حوزه سلامت زنان اقدام می‌شود.

از مهمترین برنامه‌های این مناسبت برگزاری وبینارهای تخصصی سلامت بانوان در دوران کرونا وروز سه شنبه مورخ ۲۹ مهر ۹۹ ازساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰ از طریق صفحه اینستاگرامی به آدرس labkhande_salamat ۱ به صورت فرا منطقه‌ای و وبینارهای تخصصی در سطح منطقه کلاس‌های آموزشی مجازی در سطح محله، برپایی ایستگاه‌های مشاوره و آموزش در بوستان با نوان نرگس منطقه ۱۸، مجموعه شهر بانو بوستان ولایت منطقه ۱۹ و پارک گل‌ها بوستان بانوان منطقه ۲۱ تقدیر از بانوان فداکار کادر بهداشت، چاپ و نصب بنرهای اطلاع رسانی در فضاهای تبلیغاتی سطح شهر واشتراک گذاری طرح‌های گرافیکی و تولید محتوایی و فضا ی مجازی اشاره کرد.
 

کد خبر 5050570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha