۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۰۰

معاون دانشگاه خبر داد:

اجرای برنامه‌ آموزشی مشترک علوم پزشکی تهران با دانشگاه‌های ژاپن

اجرای برنامه‌ آموزشی مشترک علوم پزشکی تهران با دانشگاه‌های ژاپن

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران از آمادگی این دانشگاه برای اجرای برنامه‌های آموزشی مشترک با دانشگاه‌های ژاپن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشست مشترک حوزه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با تارو آزوما، رئیس دفتر آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در ایران برگزار شد.

دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران از هر نوع همکاری آموزشی با جایکا به ویژه برای کشورهای کمتر توسعه‌یافته استقبال می‌کند، گفت: در مسیر آموزش دانشجویان از کشورهای منطقه، هم‌اکنون دانشجویانی از پاکستان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی پرستاری و مامایی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: اولویت ما در این بحث، پذیرش دانشجویان به صورت گروهی است تا ضمن دریافت آموزش در رشته‌های علوم پزشکی با سطح کیفی بالا از حمایت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز بهره‌مند شوند.

کردی از امکان اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های مشترک آموزشی با دانشگاه‌های کشور ژاپن خبر داد و افزود: دانشجویان طی این دوره‌ها می‌توانند بخشی از تحصیل خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران و بخشی دیگر را در یکی از دانشگاه‌های ژاپن بگذرانند و در نهایت مدرکی مشترک یا جداگانه دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آماده همکاری‌های تحقیقاتی و پژوهشی با دانشمندان و محققان ژاپنی هستند.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به همکاری‌ها و تعاملات علمی دانشگاه با کشور ژاپن گفت: طی پنج سال اخیر ۲۶۵ مقاله به صورت مشترک میان اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و محققان و اساتید دانشگاه‌های ژاپن منتشر شده است. از میان کشورهای همکار در چاپ مقالات مشترک، ژاپن در رده پانزدهم قرار دارد.

کردی خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه Juntendo و بازدید روسای چهار بیمارستان دانشگاه از سیستم بهداشتی و درمانی ژاپن نیز در سالهای اخیر محقق شده است.

حمایت جایکا از آموزش دانشجویان و اساتید کشورهای کمتر توسعه‌یافته در ایران

تارو آزوما، رئیس دفتر آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن در ایران اظهار داشت: یکی از پروژه‌های پیش رو، حمایت از آموزش دانشجویان و اساتید کشورهای کمتر توسعه‌یافته در کشوری چون ایران که از سطح توسعه‌یافتگی بالاتری برخوردار است، خواهد بود که در این زمینه علاقه‌مند به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران هستیم.

آزوما از امکان اعطای گرنت به پروژه‌های تحقیقاتی تحت عنوان «همکاری تحقیقاتی در زمینه علوم و تکنولوژی برای توسعه پایدار» (SATREPTS) خبر داد و گفت: اساتید و متخصصان امکان ارائه درخواست و ارسال طرح‌های تحقیقاتی خود برای دریافت این گرنت را از سپتامبر ۲۰۲۱ خواهند داشت.

رئیس دفتر آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن در ایران از کمک برای توسعه و پیشرفت به عنوان دیگر ظرفیت موجود برای همکاری یاد کرد و گفت: در قالب این پروژه، تسهیلاتی برای ظرفیت سازی و تجهیز از سوی جایکا اعطا می‌شود که در این زمینه نیز دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز می‌تواند درخواست‌های خود را ارائه بدهد.

وی از علاقه‌مندی جایکا برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک در زمینه‌های سرطان، سالمندان، زنان باردار و مرگ‌ومیر نوزادان اشاره و اضافه کرد: با همین رویکرد، دفتر جایکا در ایران نسبت به تجهیز و خرید امکاناتی برای بیمارستان جامع بانوان آرش اقدام کرده است.

آزوما به برگزاری دو دوره آموزشی آنلاین با موضوع مدیریت بیمارستان و بیماری‌های غیرواگیر توسط یکی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی Keio اشاره کرد و افزود: این دوره‌ها در ۱۰ و ۱۱ نوامبر ۲۰۲۰ برگزار می‌شود و اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز امکان شرکت در آن‌ها را با تکیه بر ظرفیت‌های پیش‌بینی‌شده، خواهند داشت.

کد خبر 5057574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha