۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۳۶

برای نخستین بار؛

مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان در اصفهان راه‌اندازی شد

مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان در اصفهان راه‌اندازی شد

اصفهان - مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان پس از سال‌ها انتظار و در بخش‌های ارتوپد و آرتروز زانو، قلبی عروقی و نارسایی قلبی، پوستی از جمله ویتیلیگو و انواع زخم در اصفهان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان در اصفهان پس از سال‌ها انتظار و در بخش‌های ارتوپد و آرتروز زانو، قلبی عروقی و نارسایی قلبی، پوستی از جمله ویتیلیگو (لک و پیس) و انواع زخم راه‌اندازی شد و درمان بیماران از طریق پیوند سلول‌های بنیادی انجام می‌شود.

این مرکز نخستین بخش سلول درمانی پژوهشگاه رویان به صورت استانی است و می‌تواند نقطه عطفی برای همه مردم استان و مرهمی برای بیماران نیازمند پیوند سلول‌های بنیادی باشد؛ بیمارانی که قصد استفاده از سلول‌های بنیادی را برای درمان خود دارند می‌توانند به این مرکز در کلان شهر اصفهان مراجعه کنند.

بیماران متقاضی سلول درمانی می‌توانند به دفتر بانک سلول‌های بنیادی رویان در اصفهان مراجعه کنند تا در این مرکز مشاوره‌های اولیه توسط پزشکان و متخصصان انجام شود و در صورتی که فرد متقاضی شرایط لازم سلول درمانی را داشته باشد به مرکز پیوند پژوهشگاه رویان معرفی و امور مربوط به روند درمان و تزریق سلول‌های بنیادی انجام می‌شود.

در سلول درمانی با تزریق سلول‌های بنیادی در محل آسیب دیده این بیماری تا حد زیادی برطرف می‌شود، از مهمترین ویژگی‌ها و مزیت‌های سلول درمانی برای درمان آرتروز ساده بودن روش و کوتاه بودن دوران نقاهت است.

این روش بدون عارضه جانبی است، برای گرفتن سلول بنیادی از بیمار نیازی به بستری کردن نیست و زمان ماندگاری طولانی‌تری نسبت به سایر روش‌های تزریقی و هزینه کمتری نسبت به روش‌هایی مانند عمل جراحی و پروتز دارد.

کد خبر 5057729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمدرضا سیفی پور IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      1 0
      آیا در درمان ام ای هم کاربرد دارد و چگونه میشود در این مرکز ویزیت شد من بیماری ام ای دارم