۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۳۲

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان زنجان:

سواد سلامت از هزینه‌های گزاف جلوگیری می‌کند

سواد سلامت از هزینه‌های گزاف جلوگیری می‌کند

زنجان-سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: برخورداری از سواد سلامت باعث خواهد شد تا از صرف هزینه‌های زیاد در این عرصه جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب شیویاری ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی اداره‌کل بیمه سلامت استان زنجان با تاکید بر اینکه برای کاهش بار مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، باید در حوزه پیشگیری از بیماری‌های مختلف اقدامات اساسی صورت گیرد، افزود: یکی از چالش‌هایی که این روزها حوزه بهداشت و درمان با آن مواجه است، موضوع درآمدها و هزینه‌ها است که به هیچ وجه تناسب ندارد.

وی با یادآوری اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که باید میزان پوشش بیمه‌های درمانی نسبت به ادوار گذشته پررنگ‌تر شده و افزایش یابد، تصریح کرد: دولت در حوزه بیمه همگانی اقدامات زیادی انجام داده و در این راستا هزینه‌های زیادی را صرف کرده است، به همین خاطر برای اینکه این اقدامات به اطلاع عموم مردم برسد، رسانه‌ها نقش اساسی ایفا خواهند کرد.

شویاری به میزان بیمه‌شدگان استان زنجان در برهه کنونی اشاره و با بیان اینکه نیمی از جمعیت این استان تحت پوشش صندوق‌های مختلف بیمه‌ای قرار دارند، ادامه داد: یکی از راهکارهای اساسی برای رسیدن به اهداف تعیین شده در حوزه سلامت، اهتمام به شعارهای تعیین شده در هفته سلامت است و بی‌تردید توجه به شعار «پیشگیری، فرهنگ‌سازی و آموزش» در همین راستا خواهد بود.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان زنجان در ادامه، یکی از مهم‌ترین دلایل دست نیافتن جامعه هدف این حوزه به مطالبات‌شان را نبود تناسب بین درآمدها و هزینه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: معتقدیم برای اینکه بخواهیم در حوزه بهداشت و درمان هزینه‌ها را کاهش دهیم، باید در حوزه پیشگیری و بالا بردن سواد سلامت جامعه اقدامات موثر انجام شود، به همین خاطر آموزش‌ها در این زمینه جدی گرفته شود.

شیویاری با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت همواره در تلاش بوده تا بهترین نوع خدمات را علی‌رغم محدودیت‌های مالی به جامعه هدف خود ارائه دهد، اظهار کرد: یکی از اقدامات اساسی دولت در حوزه بیمه، ترویج بیمه همگانی بود که در این راستا و تا به امروز به توفیقات زیادی علی‌رغم همه کاستی‌ها دست یافته است.

کد خبر 5058538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha