۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۴۸

سرپرست اداره میراث فرهنگی دزفول:

تعامل اداره میراث فرهنگی دزفول با دانشگاه‌ها تقویت می‌شود

تعامل اداره میراث فرهنگی دزفول با دانشگاه‌ها تقویت می‌شود

دزفول- سرپرست اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: اداره میراث فرهنگی دزفول در زمینه ثبت ملی آثار و تدوین طرح‌های مرمتی از ظرفیت دانشگاه‌های شهرستان استفاده خواهد کرد.

مهدی چناری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دانشگاه‌ها، اساتید و فارغ التحصیلان رشته‌های معماری، عمران، گردشگری و سایر رشته‌های مرتبط با فعالیت‌های این اداره می‌توانند ما را در پیشبرد اهداف یاری کنند؛ لذا تقویت همکاری و استفاده از ظرفیت‌های مراکز علمی و فرهیختگان شهرستان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اداره میراث فرهنگی دزفول است.

وی افزود: تهیه طرح‌های مطالعاتی، تهیه طرح‌های مرمتی و انجام کارهای کارشناسی در راستای ثبت ملی آثار تاریخی از جمله اقداماتی است که دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه‌ها ما را یاری کنند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دزفول عنوان کرد: فارغ التحصیلان رشته‌های مرمت، معماری و عمران می‌توانند در صورت توانایی و تمایل به اداره میراث فرهنگی مراجعه کنند تا ما تک بناها و محوطه‌ها را برای تهیه طرح‌های مرمتی به آنها معرفی کنیم تا هر زمانی که اعتباراتی حاصل شد، طرح مرمتی آثار از قبل تدوین و تهیه شده باشد.

چناری به برگزاری نشست هم‌اندیشی با دانشگاه جندی‌شاپور دزفول طی روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: رئیس دانشگاه جندی‌شاپور اعلام کرد که گروه‌های معماری و مرمت آماده همکاری با اداره میراث فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه آماده همکاری با دانشگاه‌های آزاد، سما و پیام نور شهرستان هستیم، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت دانشگاهی و تعامل با این مراکز، برنامه‌های این اداره به ویژه در حوزه میراث فرهنگی از سرعت و کیفیت بالایی برخوردار خواهد شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی دزفول در ادامه گفت: انجمن‌های دارای مجوزی که در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فعالیت دارند، می‌توانند پس از هماهنگی با اداره، جلسات خود را در خانه تاریخی تیزنو برگزار کنند و ما نیز به منظور همفکری و استفاده از نظرات و پیشنهادهای این فعالان، در جلسات آنها شرکت خواهیم کرد.

کد خبر 5058630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha