۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۲۴

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان:

امکان اهدای پلاسما برای مبتلایان نوع خفیف کرونا نیز وجود دارد

امکان اهدای پلاسما برای مبتلایان نوع خفیف کرونا نیز وجود دارد

اصفهان_مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: بیماران مبتلا به کرونا که ۲۸ روز از روند بهبودی آنها گذشته است، حتی اگر در بیمارستان بستری نشده باشند می توانند برای اهدای پلاسما اقدام کنند.

مجید زینلی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه ذخیره خون و فرآورده‌های خونی در استان اصفهان به دو روز کاهش یافته است، اظهار داشت: از ابتدای اردیبهشت ماه تا دهم آبان ماه بیش از یک هزار نفر به مرکز جامع اهداکنندگان میدان خواجو در راستای اهدای پلاسما مراجعه کردند.

وی افزود: در ۶ ماه گذشته ۸۵۴ نفر موفق به اهدای پلاسما شدند که بیشترین اهدا پلاسما مربوط به گروه خونی «اُ مثبت» و «بی مثبت» مثبت بود.

کمترین اهدای پلاسما در اصفهان مربوط به گروه خونی AB منفی بوده است

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه کمترین اهدای پلاسما به گروه خونی AB منفی مربوط بوده است، تصریح کرد: با توجه به شروع فصل سرما و شیوع بیماری کرونا نیاز مراکز درمانی به فرآورده‌های خونی افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: متأسفانه ذخیره خون و پلاسمای استان اصفهان در شرایط مطلوبی نیست و از بهبودیافتگان کرونا درخواست می‌شود نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند.

وی اضافه کرد: بیماران کرونایی در سنین ۱۸ تا ۶۰ سال که ۲۸ روز از روند بهبودی آنها گذشته است، حتی اگر در بیمارستان بستری نشده باشند می‌توانند برای مشاوره و اهدای پلاسما و خون به مرکز انتقال خون جامع میدان خواجو مراجعه کنند.

زینلی بیان داشت: مرکز جامع اهداکنندگان میدان خواجو در سالروز میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ میزبان اهداکنندگان خواهد بود.

کد خبر 5061854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha