۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۱۵

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اتحاد شیعه و سنی از روی تقیه نیست/وحدت نقشه دشمنان را برهم می‌زند

اتحاد شیعه و سنی از روی تقیه نیست/وحدت نقشه دشمنان را برهم می‌زند

بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اتحاد شیعه و سنی از روی اجبار و تقیه و تقابل با استکبار نیست، گفت: اتحاد مسلمانان می‌تواند نقشه دشمنان را نابود کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی امشب در همایش علمای شیعه و سنی خراسان شمالی که در شهرستان راز و جرگلان برگزار شد، وحدت را ارزش جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: مؤمنان برادر یکدیگرند و باید بین همه مسلمانان برادری و اخوت برقرار باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خطاب به همه مسلمانان، گفت: برادر بودن با نزاع نمی‌سازد از این رو کشمکش‌های بیهوده را باید کنار بگذاریم تا دشمن از این کشمکش‌ها علیه ما سوءاستفاده نکند و موجب از هم گسستگی نشود.

وی افزود: برادران شیعه و سنی مشترکات دینی و اعتقادی زیادی دارند از جمله اعتقاد به معاد و مشترک بودن قبله و پیغمبر، با این اوصاف باید نسبت به نقشه‌های شوم دشمنان که می‌خواهند این اتحاد و برادری را کمرنگ کنند، آگاه باشیم و اجازه ندهیم توطئه‌های مستکبران اتحاد ما را خدشه‌دار کند.

حجت الاسلام یعقوبی بیان داشت: اعتقاد به وحدت سبب پایداری و عزت‌آفرینی می‌شود و قوام وحدت مسلمانان هم وابسته به اعتقادات آن‌هاست زیرا وحدت حقیقتی قرآنی بوده و ریشه در آیات قرآن دارد.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: وحدت بین شیعه و سنی از باب تقیه نیست که بخواهد وحدتشان زوری و استکباری باشد، بلکه این وحدت برگرفته از متن قرآن و آموزه‌های اسلامی است.

وی افزود: بر این اساس نباید نفوذ و نقش دشمنان را در موضوع وحدت اسلامی خود دخالت دهیم، چراکه نفوذ دشمنان و رخنه آن‌ها در بین مسلمانان سبب تضعیف جامعه اسلامی می‌شود.

حجت الاسلام یعقوبی در انتها گفت: اگر وحدتمان بر پایه حبل‌الله بودن باشد و بر محور توحید حرکت کنیم هیچ دشمنی نمی‌تواند بین شیعه و سنی فاصله بیندازد.

کد خبر 5062705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha