۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۴۷

برخلاف ادعای راهداری؛

شرکت گاز در محور روستای قنات عملیات گازرسانی ندارد

شرکت گاز در محور روستای قنات عملیات گازرسانی ندارد

شیراز- در حالیکه راهداری و حمل و نقل جاده ای علت آسفالت نشدن جاده خاکی روستای قنات را انجام پروژه گازرسانی اعلام کرده بود، شرکت گاز اعلام کرد که گازرسانی سال گذشته تمام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از پیگیری‌های خبرنگار مهر در خصوص آسفالت ۸۰۰ متر جاده روستایی قنات در شهرستان سپیدان استان فارس که منجر به تهیه چند گزارش و گفتگو با نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان سپیدان و فرماندار این منطقه و اهالی این روستا شد، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی یک جوابیه مدعی شده که این جاده به دلیل عملیات گاز رسانی متوقف شده است.

در این جوابیه آمده بود: به استحضار می‌رساند راه آنتنی روستای مذکور به طول ۸/. کیلومتر تحت عنوان محور قنات، -سور طهماسب (طول کسیر مسیر ۳.۲ کیلومتر) از محل اعتبارات استانی تحت نظارت اداره کل راه و شهرسازی با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد به دلیل عملیات گازرسانی در محدوده حریم راه متوقف گردیده است که مراتب به اداره یاد شده جهت تعیین وضعیت قرارداد مذکور اعلام شده است.

مزید استحضار با عنایت به قانون ششم توسعه مبنی بر بهسازی و آسفالت جاده‌های روستاهای بالای ۲۰ خانوار صرفاً نگهداری دوره‌ای از راه روستایی قنات سور (۱۳ خانوار بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران) توسط ماشین آلات راهداری صورت می‌گیرد.

شرکت گاز: پروژه‌ای نداریم

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان فارس با تکذیب این موضوع گفت: عملیات گاز رسانی به روستاهای سپیدان و روستای قنات در سال گذشته به اتمام رسیده است.

محمود قهرمانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: عملیات گاز رسانی و انشعاب در این روستا در سال گذشته به اتمام رسید و نصب علمک گاز و کنتور نیز انجام شده است.

قهرمانی یادآور شد: خانوارهای این روستا هم اکنون از گاز طبیعی استفاده می‌کنند و هیچگونه عملیاتی در این منطقه از سوی شرکت گاز در حال انجام نیست.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز خاطر نشان کرد: به جز مواردی از قبیل احداث منزلی جدید در روستا که نیازمند لوله کشی از انشعاب داخلی داشته باشد عملیات گاز کشی در سطح وسیع که نیازمند توقف فعالیت‌های همانند راهسازی شود در این روستا وجود ندارد.

به گزارش مهر، هنوز معلوم نیست که پروژه راهسازی در محور این روستا به چه علت دنبال نمی‌شود، از سویی راهداری معتقد است پروژه زیر نظر راه و شهرسازی دنبال می شده و علت توقف آن نیز عملیات گازرسانی است. مشکلات مردم منطقه در گرو پاس کاری ادارات شده و هنوز هم معلوم نیست چه کسی باید پاسخگوی اجرایی نشدن کامل پروژه باشد.

کد خبر 5063439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha