۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۱۸

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز خواستار شد:

راه‌اندازی دوباره نهضت تولید و توزیع ماسک در استان قزوین

راه‌اندازی دوباره نهضت تولید و توزیع ماسک در استان قزوین

قزوین - نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز خواستار راه‌اندازی دوباره نهضت تولید و توزیع ماسک در استان قزوین شد.

به گزارش خبرنگار مهر فاطمه محمدبیگی، پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان البرز اظهار کرد: برخی‌ها تلاش می‌کردند در این ایام ما را مشغول به این موضوع کنند که در آمریکا بایدن می‌برد یا ترامپ، اما حقیقت این است که برد هرکدام از این دو فرقی برای ما ندارد.

وی افزود: ما باید برای پیشرفت کشور و از بین بردن مشکلات برنامه‌ریزی، اقدام و تلاش شبانه روزی خودمان را داشته باشیم، نه اینکه نگاه‌مان به خارج از مرزها باشد، چرا که اگر آمریکا می‌توانست به داد مردم خود می‌رسید و مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سلامت خودش را حل می‌کرد

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز آمریکا رتبه نخست مرگ و میر در حوزه کرونا را دارا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط مقابله با کرونا در کشور عنوان کرد: در روزهای اوج کرونا و شیوع این ویروس یک همدلی و همیاری فوق‌العاده میان مسئولین، کادر درمان، نیروهای نظامی، جهادگران و غیره داشتیم و همین همدلی و انسجام باعث شد تا جزو بهترین کشورهایی باشیم که کووید ۱۹ را در موج نخست آن کنترل کردیم.

محمدبیگی ادامه داد: متأسفانه ما با فرا رسیدن فصل گرما، با تسلط بر شرایط با جهادگران و نیروهای خودجوش خودمان خداحافظی کردیم و ظرفیت آنها را در بسیاری از بخش‌ها از دست دادیم و دوباره به شرایط بحرانی برگشته‌ایم.

وی تصریح کرد: ادامه بحران و شیوع بیماری یک نوع بی‌حسی در مردم ایجاد کرد و برای مردم عادی شد، این یک واقعیت تلخ است و باید به خود بیاییم.

نماینده مردم عزیز قزوین، آبیک و البرز ادامه داد: انتظار داریم در روزهای آتی حضور مجدد بسیج مردمی با محوریت سپاه و نیز حضور مؤسسات مردمی و سمن‌ها را شاهد باشیم و میادینی که نیاز به حضور نیروهای مردمی و جهادی دارد در اختیارشان قرار بگیرد.

وی بیان کرد: امروز بحث حضور و محوریت گروه‌های مردمی به‌طور جدی مطرح و انسجامی که در سطح مسئولان باید دیده شود، در استان قزوین خوب است.

محمدبیگی ادامه داد: همچنان در حال افزایش امکانات هستیم اما افزایش امکانات راه مقابله با این ویروس نیست و تنها راه این است که زنجیره انتقال و شیوع بیماری قطع کنیم و مردم در این زمینه اصل و اساس کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس شاهد بودیم که از کودک خردسال تا بزرگسالان در دفاع و مقاومت نقش داشتند، تلاش می‌کردند کمک و همراهی کنند. باید مثل همان روزها دوباره به همان شکل این همراهی و مقاومت جا بیافتد. نهضت تولید و توزیع ماسک یکی از همین کارهایی است که باید راه‌اندازی شود.

این مسئول اضافه کرد: از آقای رئیس جمهور می‌خواهم که کشور را دو هفته قرنطینه کنند کما اینکه اگر همان ایام قرنطینه کرده بودیم و دوهفته کشور را وارد شرایط قرنطینه می‌کردیم، بسیاری از مشکلات را حل کرده بودیم.

وی در پایان تصریح کرد: متأسفانه هنوز بعد از گذشت ماه‌ها از شیوع بیماری، نمایندگان مجلس اجازه حضور در جلسات ستاد ملی کنترل شیوع بیماری کرونا را ندارند.

کد خبر 5064486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha