۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۹:۱۴

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی:

«شبکه ملی اطلاعات» نیاز به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دارد

«شبکه ملی اطلاعات» نیاز به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دارد

شیراز- دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان فارس گفت:«شبکه ملی اطلاعات» نیاز به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن باقری جمعه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متأسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق، درست و به اندازه درباره شبکه ملی اطلاعات، دیدگاه عمومی مشخصی در این مورد وجود ندارد و در خصوص آن آگاهی بخشی نشده است گفت: به محض اینکه کاربران ایرانی این نام را می‌شنوند، افکاری مانند اینترنت محدود و بسته و به دور از ارتباطات بین‌المللی به ذهنشان خطور می‌کند.

وی افزود: در تعریف شبکه ملی اطلاعات می‌توانیم بگوییم که این شبکه پروژه‌ای برای توسعه شبکه زیرساخت امن و پایدار ملی در ایران است. «شبکه ملی اطلاعات» به معنای «جایگزین اینترنت» نیست! وقتی ما از «شبکه ملی اطلاعات» سخن می‌گوئیم، قطعاً در خصوص یک «اینترانت ملی» حرف نمی‌زنیم، در مورد اینکه «شبکه ملی اطلاعات» جایگزین اینترنت شود، حرف نمی‌زنیم! ما در مورد شبکه‌ای با بالاترین حد از استقلال ممکن سخن می‌گوئیم که البته حد استقلالش بی‌نهایت نیست.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی در استان فارس ادامه داد: وجود شبکه ملی اطلاعات، دسترسی امن و پایدار به سرویس‌های ملی را برای کاربران مهیا می‌کند و شرایط را برای بهره مندی آنها از پهنای باند بسیار بالایی برای ارتباط و انتقال اطلاعات فراهم می‌کند.

وی کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت را مهمترین دلیل پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات دانست و افزود: ع استقلال، ارائه خدمات الکترونیک در بستر شبکه ملی اطلاعات، افزایش سرعت اینترنت، ارزان‌تر شدن اینترنت، امنیت اطلاعات کاربران و قدرتمندی در برابر سایر کشورها از جمله مزایا راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است.

باقری با اشاره به اینکه از منظر سواد رسانه‌ای یکی از موضوعات مهم در کنترل و کاهش آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی وجود شبکه امن و پایدار ملی اطلاعات می‌باشد گفت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات مطالبه جدی ما در نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان فارس است.

وی ادامه داد: «شبکه ملی اطلاعات» بر اساس تحقق هدف مهم «استقلال شبکه» در سه لایه «زیرساخت»، «خدمات و کسب‌وکارها» و «محتوا» باید پیگیری و محقق شود.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه بومی سازی سرویس‌ها و خدمات از ملزومات شبکه ملی اطلاعات است گفت: نگاه درست این است که وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و حکومتی باید مرورگر، جستجوگر، سیستم عامل یا پیام‌رسان داخلی و امن داشته باشند، تا اطلاعات آنها در دسترس کشورهای خارجی قرار نگیرد.

باقری افزود: در حوزه زیر ساخت می‌بایست به بومی سازی سرویس‌ها و خدمات توجه ویژه داشت چرا که مهم‌ترین بخش استقلال در شبکه ملی اطلاعات داشتن زیرساخت بومی و مستقل است.

وی حمایت از ابزارها و سرویس‌های داخلی را ضروری دانست و گفت: مسئولین و مجموعه‌های مرتبط که به نوعی وظیفه راه اندازی و بومی سازی سرویس‌ها و خدمات را دارند می‌بایست از ارائه کنندگان سرویس‌ها و ابزارهای داخلی حمایت جدی و اثرگذار داشته باشند.

باقری دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان فارس در پایان گفت: امروزه برخورداری از شبکه ملی اینترنت یکی از اصول مهم حفظ و ارتقای «منافع ملی» محسوب می‌شود. مسئله شبکه ملی اطلاعات از نان شب واجب‌تر است. مردم عزیز! هیچ تغییری در میزان دسترسی‌های شما به فضای اینترنت ایجاد نمی‌شود. فقط شما در محیطی امن‌تر حضور خواهید داشت. به نتیجه رسیدن هرچه سریع‌تر شبکه ملی اطلاعات را باید به یک خواست ملی تبدیل کنیم.

کد خبر 5065165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha