۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۹:۲۹

کمبود امکانات و تخت‌های بیمارستانی؛

وضعیت خطرناک و نگران‌کننده کرونا در لرستان/ مصوبات اجرا نمی‌شوند

وضعیت خطرناک و نگران‌کننده کرونا در لرستان/ مصوبات اجرا نمی‌شوند

خرم‌آباد- معاون استاندار لرستان با بیان اینکه در برخی شهرستان‌های استان وضعیت شیوع کرونا خطرناک و نگران کننده است، گفت: تمام مصوبات ستاد کرونا با دقت اجرا نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود ثمینی در کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد استانی مبارزه با کرونا لرستان با تاکید بر لزوم جدیت در دنبال کردن مصوبات این ستاد، گفت: اگر در این امر جدیت نداشته باشیم کاری از پیش نخواهیم برد.

وی، عنوان کرد: پنج شهرستان الیگودرز، دورود، پلدختر، کوهدشت و دلفان شرایط ویژه و فوق قرمز کرونا را دارند و سایر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز هستند.

معاون استاندار لرستان، افزود: لازم است که مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا و ستاد استانی با دقت و فوریت اجرا شوند تا بتوانیم به مدافعان سلامت در صف مقدم یاری برسانیم.

ثمینی، بیان داشت: در بیمارستان‌ها از نظر ازدحام و بستری، شرایط خاصی داریم و در این زمینه کمبود امکانات به چشم می‌خورد.

وی، افزود: تلاش علوم پزشکی این است که تخت‌های بستری را افزایش دهد با این وجود تخت «آی سی یو» به ویژه در مرکز استان کم داریم.

معاون استاندار لرستان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر پیگیری اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا، گفت: بر اساس فرمان ایشان، ریاست جمهور دستور تشکیل قرارگاه را صادر کردند که در اولین جلسه آن با حضور وزیر بهداشت، وزیر کشور و استانداران و رؤسای علوم پزشکی هفت استان به نمایندگی، تبادل نظر به عمل آمد و برای اجرایی شدن تمام مصوبات ستاد ملی و استانی نظراتی داده شد.

ثمینی، گفت: ما در کمیته امنیتی و اجتماعی موضوع را دنبال می‌کنیم که مصوبات اجرایی شود.

وی، تاکید کرد: ممنوعیت و محدودیت‌ها باید در شهرستان‌های دارای شرایط حاد اجرایی شود اما گاهی در بازرسی‌ها مشاهده شده تمام مصوبات با دقت اجرا نمی‌شود.

معاون استاندار لرستان، عنوان کرد: برای تسهیل گری بیشتر، شیوه نامه‌ای در اداره کل بازرسی و پدافند غیر عامل تهیه شده که برای اجرا ابلاغ می‌شود.

ثمینی، افزود: علاوه بر اینکه فرمانداران باید تیم‌های نظارتی و بازرسی داشته باشند، در استان نیز به صورت رندوم به شهرستان‌ها مراجعه و اجرای محدودیت‌ها بررسی می‌شود.

‌وی، بیان کرد: در برخی شهرستان‌های استان وضعیت خطرناک و نگران کننده است، بنابر این باید موضوع مصوبات و محدودیت‌ها را جدی بگیریم.

کد خبر 5066078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha