۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۴۹

معاون فرهنگی ارشاد فارس خبر داد:

مشارکت ۴۵ کتابفروشی در طرح پاییزه ۱۳۹۹/ آغاز برنامه‌های هفته کتاب

مشارکت ۴۵ کتابفروشی در طرح پاییزه ۱۳۹۹/ آغاز برنامه‌های هفته کتاب

شیراز- معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از مشارکت ۴۵ کتابفروشی در استان برای طرح پاییزه ۱۳۹۹ خبر داد.

مهدی امیدبخش در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پس از پایان یافتن مهلت ثبت نام ۳۸ کتابفروشی در شیراز به این طرح تخفیفی پیوستند، افزود: ۷ کتابفروشی شهرستانی نیز در این دوره پاییزه کتاب مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه در پاییزه کتاب، علاقه مندان یار مهربان می‌توانند از ۲۴ تا ۳۰ آبان جاری در کتابفروشی های عضو از تخفیف تا سقف ۴۰ هزار تومان بهره مند شوند، اظهار کرد: در این طرح خریداران کتاب تا ۲۰۰ هزار تومان امکان خرید کتاب با هر کارت ملی دارند.

امیدبخش، تصریح کرد: همواره در طول طرح‌های فصلی استان فارس از مشارکت جدی برخوردار بوده و علیرغم شیوع کرونا تاکنون ۲ بار این طرح‌ها اجرا شده و از تعداد کتابفروشی های طرح کاسته نشده است.

با این حال طرح‌های تخفیفی کتاب با پیش دستی کتابفروشی های استان فارس در ارائه تخفیف و ارسال کتاب برای مخاطبان و فروش غیرحضوری در پایتخت کتاب ایران تا سال ۱۴۰۰ ابتکار عمل را به این صنف بخشیده زیرا اکنون بسیاری از فعالان این صنف ضمن فروش حضوری در فضای مجازی پررنگ حاضر شده‌اند و حتی در شهرستان جهرم که اغلب کتابفروشی «کلبه کتاب» در طرح‌های فصلی در میان پرفروش‌ها قرار دارد در طول سال هم ضمن ارسال کتاب به سراسر کشور، تخفیف به علاقه مندان کتاب را فراموش نکرده است.

از دیگر سو، کتابفروشی فرهنگ و هنر نیز در شیراز با راه اندازی نخستین سایت فروش کتاب در اینترنت به طور معمول ۱۰ درصد تخفیف برای علاقه مندان حوزه هنر و فرهنگ در نظر گرفته است.

با این حال طرح‌های فصلی به گفته معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در نبود امکان برگزاری نمایشگاه استانی کتاب که دو سال است برگزار نشده، فرصتی است تا کتابخوان ها نیازهای خود را بر آورده سازند.

امیدبخش در عین حال از برگزاری برنامه‌های هفته کتاب جمهوری اسلامی در پایتخت کتاب ایران خبر داد و نوید داد که به زودی برنامه‌های هفته یاد شده با حضور چهره‌های فرهنگی در شیراز اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 5066436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha