۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۲۹

در صحن علنی شورای شهر تبریز مطرح شد؛

احداث بیمارستان تامین اجتماعی تبریز در هاله‌ ابهام

 احداث بیمارستان تامین اجتماعی تبریز در هاله‌ ابهام

تبریز- سخنگوی شورای شهر تبریز از آغاز نشدن روند احداث بیمارستان تامین اجتماعی تبریز انتقاد کرد و گفت: احداث بیمارستان تامین اجتماعی دچار بروکراسی اداری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم صادق زاده ظهر امروز در جلسه شورای شهر تبریز گفت: مشکلات فرهنگی، اجتماعی و شهری وجود دارد که تنها در سایه تعامل و همراهی نمایندگان می‌توان بر آنها فائق آمد.

وی خطاب به نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری نیازمند همت عالی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی است که هزینه کلانی در این خصوص پرداخت می‌شود.

وی افزود: باید بحث امنیت شغلی کارکنان شهرداری تأمین شود.

شکور اکبرنژاد دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز خطاب به نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: راه آهن تهران - تبریز و نوع ورود آن به شهر در آینده مسئله دار می‌شود که باید در این باره اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: شایسته‌سالاری و افراد عملگرا باید در رأس امور باشند. پیشنهادم این است که دو یا سه مورد خاص را برای پیگیری به نمایندگان مجلس ارائه دهیم وگرنه با این حجم از مطالبات راه به جایی نخواهیم برد.

۸۰ درصد درآمد شهرداری‌ها از فروش تراکم، ماده ۱۰۰ و تغییر کاربری است

فرج محمد قلیزاده دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز گفت: ۸۰ درصد درآمد شهرداری‌ها از فروش تراکم، ماده ۱۰۰ و تغییر کاربری است. پیشنهاد من وجود سیستمی مانند دیوان محاسبات است که در شهرداری به وجود بیاید.

وی ادامه داد: در خصوص نیروی انسانی شهرداری در آخرین ساختار ۳۸۳۰ پست وجود دارد. برای هر پست شهرداری تبریز به ۵ نفر حقوق می‌دهد.از این تعداد پست تنها ۸۰۰ پست اشغال شده است. شهرداری ماهانه ۱۰۰ میلیارد حقوق می‌دهد. از این ۸۰۰ نفر تعدادی در حال بازنشستگی است.

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز نیز در خصوص لایحه کمک به شاغلین آرامستان‌ها گفت: لایحه کمک به شاغلین آرامستان‌ها که امروز در شورا بررسی می‌شود مربوط به ماه گذشته است در حالی که در حال حاضر آمار تدفین کرونایی‌ها تقریباً سه برابر شده، ولی پرسنل ما همان است.

وی گفت: دو برابر متوفیان عادی، متوفی کرونایی داریم که حتی بعد از اذان مغرب نیز تدفین صورت می‌گیرد. این لایحه در جهت تشویق و قدردانی از این افراد ارائه شده است. وضعیت فعلی شاغلین آرامستان ها بحرانی است و طی بازدیدی که با اعضای شورای شهر داشتیم، در صورت توافق این مبلغ را افزایش دهیم.

شهین باهر افزود: تمام افرادی که در وادی رحمت مشغول هستند، در بخش اداری یا تدفین، باید مشمول این طرح شوند. پیشنهادم این است که تا عید ماهانه یک میلیون تومان به هر کدام از کارکنان پرداخت شود. ۱۸۰ نفر در مجموعه وادی رحمت مشغول به کار هستند.

مسائل بهداشتی و درمانی امروز در اولویت است

سونیا اندیش، عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: وقتی حیات در تهدید باشد هیچ چیز دیگری ارزش ندارد. مسائل بهداشتی و درمانی امروز در اولویت است.

وی گفت: ۱۰ درصد فوتی‌های کرونایی مربوط به تبریز است. بر اساس آمار رسمی روزانه ۴۵ نفر فوتی داریم. ستاد مقابله با کرونا به نظر کم کاری کرده و کادر درمان فرسوده شده است‌.

اندیش ادامه داد: امکان پذیرش بیمار در اورژانس وجود ندارد و به برخی بیماران گفته می‌شود اکسیژن بیاورید. این واقعیت بهداشت و درمان است. امکان دسترسی به داروی رمدسیویر برای نیازمندان وجود ندارد چرا که در تبریز قیمت آن ۸۰۰ هزار تومان است.

وی گفت: قانونی در سال ۷۹ تصویب شد که استخدام از طریق شرکت‌ها باشد تا تعهد استخدامی وجود نداشته باشد و این فشار مضاعفی برای شهرداری شد. این وضعیت باعث عدم ثبات شغلی شده است. در خصوص قراردادهای مستقیم مجلس باید ورود کند. این قرارداد مستقیم به معنی بزرگ شدن بدنه دستگاه‌ها نیست.

محمد حسین اسوتچی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه خواستار نماینده ارائه طرحی جامعی از سوی نمایندگان تبریز در مجلس برای تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری تبریز شد و گفت: کارکنان ما نیاز به تشویش روحی دارند.

وی افزود: نباید به گونه‌ای باشد که تنها بخشی از قراردادها تبدیل وضعیت شدند و این طرح محدود به دو سه هزار نفر باشد.

کد خبر 5066439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha