۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۳۲

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

تربیت دینی دانش‌آموزان را در مقابل هجمه‌ها واکسینه می‌کند

تربیت دینی دانش‌آموزان را در مقابل هجمه‌ها واکسینه می‌کند

همدان - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بابیان اینکه تربیت دینی دانش‌آموزان را در مقابل هجمه‌ها واکسینه می‌کند، گفت: آموزش و پرورش به دنبال انسان سازی است.

محمد پورداوود در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با بیان اینکه آموزش و پرورش طی دو سال گذشته به عنوان دستگاه برتر نماز در استان همدان معرفی و تقدیر شده است؛ اظهار کرد: در بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز نیز آموزش و پرورش استان در بین تمام دستگاه‌های اجرایی کشور رتبه نخست را کسب کرد.

وی با بیان اینکه برای اجلاس سراسری نماز جلسات متعددی برگزار شده و آمادگی لازم برای برگزاری آن وجود دارد گفت: جلسات پیش اجلاس نماز دانش‌آموزی با حضور مسئولان استان برگزار شده و جلسه اقامه نماز استانی هم به صورت مجازی برای آموزش و پرورش و همه دستگاه‌ها برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه از همه ظرفیت‌ها برای اجلاس کمک گرفته شده است؛ عنوان کرد: در مراسم تقدیر از دستگاه‌های برتر نماز برای دومین سال متوالی، آموزش و پرورش به دلیل اهتمام ویژه به توسعه و ترویج نماز به عنوان برتر شناخته شد.

وی با ارزشمند دانستن محور اجلاس بیست و نهم که پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد است؛ بیان کرد: پیوند سه عنصر خانه، مدرسه و مسجد با نماز رویکرد بسیار زیبایی است.

پورداوود با بیان اینکه هم در متون دینی و هم در سند تحول بنیادین ۶ ساعت برای تعلیم و تربیت متصور شده است، گفت: ساعت اول ساعت اعتقادی، عبادی و اخلاقی است.

وی عنوان کرد: دانش‌آموز قبل از ورود به مدرسه با مفاهیم دینی توسط خانواده آشنا و این مفاهیم در مدرسه تقویت و در ارتباط با مسجد نهادینه می‌شود و خروجی آن همان چیزی می‌شود که مقام معظم رهبری تاکید دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تاکید بر اینکه طبق بیانات رهبری دانش‌آموزان باید عناصری مجاهد، اهل عمل، اندیشمند، خردمند و در یک کلام انسان باشند عنوان کرد: آموزش و پرورش به دنبال انسان سازی است.

وی با تاکید بر اینکه پیوند بین این سه عنصر منجر به تربیت دینی شده و می‌تواند ما را به آن هدف غایی تعلیم و تربیت که قرب الی‌الله است، رهنمون کند، افزود: تمام عناصر تعلیم و تربیت تلاش می‌کنند که تربیت دینی محقق شود.

پورداوود با بیان اینکه در خانه مسائل تربیتی و مهارت‌های زندگی و در مدرسه مهارت‌های تربیتی و آموزشی به بچه‌ها عرضه می‌شود، گفت: ارتباط با مسجد نیز منجر به تحکیم باورهای دینی و این مهارت‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش دارای ۲۹۶ هزار دانش‌آموز و۴۰ فرهنگی بازنشسته و شاغل است؛ بیان کرد: اگر ما می‌خواهیم برای آینده انسان‌های خداجو و خداباور همراه با بینش عمیق دینی بالا داشته باشیم، بهترین جایگاه آموزش و پرورش است و چه بهتر که از نماز که این سه عنصر را به هم پیوند می‌دهد نیز استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: مدرسه یک جایگاه علمی است اما بالاتر از جایگاه علمی نقش تربیتی آن حائز اهمیت است بنابراین مدرسه صالحی که در سند تحول بنیادین از آن یاد شده دنبال این است که علاوه بر مسائل آموزشی پیوند بین ارکان دینی و خانواده برقرار کند.

وی ادامه داد: زمانی که خانه و مدرسه پیوند عمیقی باهم داشته باشند و مسجد هم به آنها اضافه شود، آن جریان تربیت که مدنظر متون دینی ماست، محقق می‌شود.

پورداوود در پاسخ به این سوال که شکاف خانه، مدرسه و مسجد با نماز چه اثراتی به دنبال دارد؛ گفت: قطعاً آموزش و پرورش به دنبال شکاف نیست ولی همه ارکان از خانه، مسجد و مدرسه گرفته و همه نهادهای فرهنگی باید تلاش کنند شکافی پیش نیاید چراکه ضرر آن را آینده جامعه خواهد دید.

وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم شکافی در جامعه نباشد و دلسوزان نظام در سطح کشور و استان تلاش کنند تا تعمیق باورهای دینی از طریق سه عنصر مفید اتفاق بیفتد.
انتهای پیام

کد خبر 5066517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha