انتخابات پارلمانی فردا برگزار می شود؛

شروع سکوت انتخاباتی در اردن

شروع سکوت انتخاباتی در اردن

مرحله سکوت انتخاباتی ۲۴ ساعت قبل از زمان رأی گیری که قرار است صبح روز سه شنبه برای انتخاب نمایندگان مجلس نوزدهم اردن برگزارشود، وارد مرحله اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، مرحله سکوت انتخاباتی ۲۴ ساعت قبل از زمان رأی گیری که قرار است صبح روز سه شنبه برای انتخاب نمایندگان مجلس نوزدهم اردن برگزارشود، وارد مرحله اجرا شد.

القدس العربی گزارش داد: ماده ۲۰ از قانون انتخابات اردن بر ممنوعیت انجام تبلیغات انتخاباتی در ۲۴ ساعت قبل از روز رأی گیری دلالت دارد.

بر اساس این گزارش؛ کمیته مستقل انتخابات اردن، پیش از این در بیانیه‌ای بر ضرورت پایبندی و تعهد به قانون و توقف تبلیغات انتخاباتی در رسانه‌ها و شبکه‌های ارتباط جمعی تاکید کرده بود.

در ماه ژوئیه گذشته، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن به اجرای انتخابات مجلس ۱۹ فراخواند و کمیته مستقل انتخابات، دهم ماه نوامبر جاری را برای انتخابات تعیین نمود.

انتخابات پارلمانی اردن که هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود. شمار رای‌دهندگان اردنی ۴.۵ میلیون نفر از مجموع ۱۰ میلیون جمعیت این کشور است که در انتخابات پارلمانی آتی ۱۳۰ نماینده را از میان ۱۶۷۴ نامزد از جمله ۳۶۰ کاندید زن انتخاب خواهند کرد.

برای برگزاری این انتخابات ۴۵ هزار نیروی امنیتی در ۱۸۸۰ مرکز رای‌گیری در سراسر اردن مستقر خواهند شد.

کد خبر 5067596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha