۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۳۷

رئیس پارک علم و فناوری گیلان:

گیلان در حوزه فناوری کشور از جایگاه خوبی برخوردار است

گیلان در حوزه فناوری کشور از جایگاه خوبی برخوردار است

رشت- رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به علاقه شهروندان گیلانی به بهره‌مندی از فناوری‌های روز، گفت: گیلان در حوزه فناوری جایگاه خوبی در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستی عصر دوشنبه در نشست خبری «چهار میلیارد سرمایه‌گذاری خطرپذیر در گیلان»، عنوان کرد: در سال‌های گذشته اکوسیستم استارتاپی گیلان اطلاعات مربوط به مجموعه‌های برتر کشوری را شامل شده در حالی که این استان در حوزه فناوری حائز رتبه خوبی است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به علاقه و اعتماد مردم استان به حوزه فناوری، بیان کرد: گیلان بعد از تهران حائز رتبه دوم در تعداد اپلیکیشن‌های تولید شده است اما با وجود آمار بالای تولید، از نظر جذب سرمایه و فروش وضعیت مناسبی ندارد.

وی با بیان اینکه هدایت و ساماندهی روی مجموعه‌هایی که به‌صورت ارگانیک در گیلان هستند وضعیت خوبی ندارد، افزود: صندوق پژوهش و فناوری از زمان افتتاح خود عملکرد خوبی داشته و برنامه‌های برگزیده شده فرصت خوبی برای سرمایه گذاران به وجود می‌آورد که به گیلان به عنوان بهشت استارتاپ‌ها توجه کنند.

باستی اظهار کرد: گیلان فرصت‌های خوبی در حوزه استارتاپ، فریلنس و دورکاری دارد و استفاده از ظرفیت منطقه آزاد انزلی، راه آهن و ارتباط با کشورهای دیگر برای ارتقای این مجموعه‌ها فرصت خوبی را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ بیش از دو میلیارد تومان و سال گذشته چهار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌ها پرداخت کرده‌ایم، گفت: صندوق پژوهش خط اعتباری ویژه به مبلغ بیش از ۷۰ میلیارد تومان دارد که این موضوع باعث شده از نظر مالی جهش بزرگی داشته باشیم.

باستی با بیان اینکه صندوق پژوهش در حوزه‌های مختلفی کار می‌کند، بیان کرد: وام کرونا برای شرکت‌هایی که کمک می‌کنند تا مردم کمتر به بیرون از خانه بیایند و نیازهای خود را اینترنتی رفع کنند، اختصاص داده‌ایم.

فعالیت ۴۳ تیم استارتاپ

مدیرعامل برنامه سرمایه‌گذاری ملی ۱۰۰ استارتاپ نیز در این جلسه با اشاره به اینکه چند سال است سرمایه گذاری‌ها از حالت جسورانه خارج شده است، افزود: تابستان امسال سرمایه گذاری برای ۳۰ تیم انجام شد.

علی صدیقی خاطرنشان کرد: در گیلان ۴۳ تیم وجود داشت که پنج تیم به مرحله داوری ورود کردند و در نهایت قرار شد سرمایه گذاری روی ۳ تیم انجام شود.

۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری خطر پذیر برای سه طرح گیلانی

مدیر صندوق پژوهش و فناوری گیلان نیز در این نشست بیان کرد: قرار بود تا پایان امسال سرمایه گذاری جسورانه را در استان دنبال کنیم و اولین اقدام ما نیز عضویت در برنامه ملی ۱۰۰ استارتاپ بود.

دانیال سمیعی با اشاره به برنامه‌های سرمایه گذاری اجرا شده در استان گیلان، افزود: دو رویداد مهم در حوزه استارتاپ ها برگزار شده و خواهد شد که در حال مذاکره برای سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومانی در این زمینه هستیم.

سمیعی در ادامه به برگزاری رویداد ۱۰۰ استارتاپ استان گیلان، گفت: در قالب این رویداد سه طرح چهار میلیارد تومانی با مشارکت صندوق پژوهش استان گیلان وی یک مؤسسه انجام شده که در نوع بی نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه در گیلان مؤسسه‌ای که از شرکت‌ها برای ورود به بازار حمایت کند وجود نداشت، تصریح کرد: بانک‌ها معمولاً برای گسترش کسب و کارها حمایت می‌کنند و شرکت‌ها برای ورود به بازار از این طریق حمایت نمی‌شوند.

سمیعی با اشاره به اینکه ۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای سه طرح گیلانی انجام شده است، ادامه داد: دو طرح در حوزه بازی‌های کامپیوتری و یکی مرتبط با فروش آنلاین محصولات کشاورزی است.

وی مهمترین ملاک ارزیابی یک طرح در صندوق پژوهش و فناوری گیلان را تیم عنوان کرد و افزود: تجربه، حرفه و تنوع تخصص از معیارهای پذیرش یک طرح است.

کد خبر 5067644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha