۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۹:۵۰

باهدف رسیدگی بیشتر به زندانیان ایثارگر صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل زندان‌ها و بنیاد شهید البرز

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل زندان‌ها و بنیاد شهید البرز

کرج - تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل زندان‌های استان و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران باهدف رسیدگی بیشتر به زندانیان ایثارگر با حضور مدیران کل دو دستگاه به امضا رسید.

به گزارش مهر، صبح چهارشنبه در نشستی مشترک با حضور سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان‌های استان البرز به‌منظور هماهنگی، همکاری و همسویی در ارائه خدمات حمایتی به ایثارگران تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل زندان‌های استان و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران باهدف رسیدگی بیشتر به زندانیان ایثارگر به امضای مدیران دو اداره کل رسید.

سلیمان رستمیان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران با تأکید بر اینکه باید به ایثارگران توجه ویژه داشت، اظهار کرد: ایثارگران سرمایه‌های معنوی و اجتماعی کشور هستند و خدمت به این عزیزان در راستای جبران گوشه‌ای از ایثارگری‌های ایثارگران است.

وی افزود: خدمت به ایثارگران سعادت و افتخاری است که نصیب هرکس نمی‌شود و خالصانه خدمت کردن به این عزیزان یکی از مصادیق خشنودی خداوند متعال است.

رستمیان اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران متولی خدمت به ایثارگران است و همواره آمادگی لازم جهت ارائه هر نوع خدمات در چارچوب قانون و همکاری با سایر نهادها در زمینه رفاه این عزیزان را دارد. ایثارگران برای امنیت کشور از بهترین هستی خود گذشتند ما نیز جا دارد با تلاش‌های گسترده بهترین خدمات را به ایثارگران و خانواده‌های این عزیزان ارائه کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در بخش دیگر به برگزاری اولین یادواره شهدای منسوب به کارکنان اداره کل زندان‌های استان اشاره کرد و تصریح کرد: برگزاری این یادواره شهدا حرکتی نو و تأثیرگذار در روحیه خدمتی کارکنان است امیدوارم در طول سال و با سرکشی از خانواده‌های معظم شاهد حق قدردانی از آنان را به‌جا آوریم. همان‌گونه که مقام معظم رهبری مدظله‌العالی فرمودند «امروز زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.»

رستمیان در پایان با ابراز خرسندی از همکاری و همراهی مسئولین زندان‌های استان در توجه بیشتر به زندانیان ایثارگر آمادگی خود را جهت هرگونه کمک اعلام کرد.

‌نظام زندانیانی برگرفته از رأفت اسلامی است

اسماعیل جمیاری نیز در ادامه با اعلام خبر فوق افزود: شهدا همواره دِین بزرگی بر سر ما دارند و بر ماست تا به اندازه قطره‌ای از ایثار و رشادت‌های آنان را جبران کنیم که خوشبختانه ۴۵ نفر از همکاران ما در سطح زندان‌های استان منسوبین به شهدای والامقام بوده و این به آن معناست که روحیه ایثارگری در پیشبرد مسائل و مأموریت‌های زندانبانی بسیار کارساز و اثرگذار بوده است.

مدیرکل زندان‌های استان البرز توجه ویژه به زندانیان ایثارگر خصوصاً محکومین مالی و غیر عمد را به عنوان یک تکلیف دانست و گفت: با انعقاد این تفاهم نامه می‌توانیم به آن دسته از ایثارگرانی که در زندان به سر می‌برند مشاوره و خدمات حقوقی، روانشناسی و غیره ارائه نمائیم و با کمک خیرین و برگزاری جشن گلریزان و تخصیص بخشی از کمک‌های مومنانه بنیاد زمینه آزادسازی این عزیزان را فراهم نمائیم.

جمیاری افزود: نظام زندانبانی فعلی برگرفته از رأفت اسلامی و توجه به کرامت انسانی افراد است و بدون توجه به میزان مجازات افراد به حقوق شهروندی و نیازمندی‌های آنان توجه می‌شود و در بازپروری و بازسازی شخصیت زندانیان و بازاجتماعی شدن آنان از هیچ کمکی دریغ نمی‌شود.

کد خبر 5068826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha