۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۲۶

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه عنوان کرد:

افزایش بزه‌دیدگان فضای مجازی به دلیل گستردگی دسترسی کودکان

افزایش بزه‌دیدگان فضای مجازی به دلیل گستردگی دسترسی کودکان

یزد ـ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: افزایش دسترسی کودکان به فضای مجازی، میزان بزه دیدگی در این فضا را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر الفت، عصر امروز در وبینار ملی پیشگیری از بزه دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی با اشاره به حمایت مالی قوه قضائیه از طرح‌های پژوهشی اولویت دار در استان‌ها اظهار داشت: استان یزد در این زمینه از استان‌های پیشتاز بود و با طرح پیشگیری از بزه دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی موافقت شد.

وی با اشاره به اینکه چنین همایشی با محتوای بررسی بزه دیدگی زنان و کوکان در فضای مجازی مورد نیاز جامعه بود، افزود: امیدواریم حاصل این همایش، کاهش بزه علیه این دو قشر باشد.

الفت افزود: بانوان و کودکان بیش از سایر اقشار جامعه نیازمند حمایت‌های قانونی هستند ضمن اینکه نمی‌توان از آسیب‌های فضای مجازی نیز غافل شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد تصریح کرد: فضای مجازی مزایای بسیاری دارد و می‌تواند توسعه در بخش‌های مختلف جامعه را سرعت ببخشد اما از طرف دیگر می‌تواند باعث بروز آسیب‌های جدی به ویژه برای گروه‌های آسیب پذیر مانند زنان و کودکان شود.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن سبب استفاده هرچه بیشتر از فضای سایبری و مجازی شده است، تصریح کرد: بسیاری از دانش‌آموزان امروز ناگریز هستند که از امکانات فضای مجازی بهره‌مند باشند و البته همین بهره‌مندی هم امکان ارتباط آنها به فضاهای نامناسب این امکان را هم به وجود می‌آورد.

الفت گفت: این موضوع ضریب آسیب‌دیدگی ناشی از بزه را در جامعه بالا می‌برد و در این ارتباط سوال‌های مختلفی مطرح می‌شود و باید برای آنها پاسخ‌های مناسبی داشته باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تاکید بر اینکه باید بررسی شد که آیا حضور زنان و کودکان در فضای مجازی، زمینه بزه دیدگی آنها را فراهم می‌کند، افزود: باید در کنار جرم شناختن بزهکاری در فضای مجازی و تعریف مجازات‌های آن، در حوزه پیشگیری و فرهنگ‌سازی برای مقابله با آن هم حرکت کرد.

وی بر ضرورت اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در زمینه نحوه استفاده از فضای مجازی به همه گروه‌ها به ویژه زنان و بانوان تاکید کرد و گفت: آموزش‌های لازم در حوزه نحوه استفاده از فضای سایبر به بانوان و کودکان یک ضرورت انکارناپذیر است و باید در این حوزه ورود جدی داشته باشیم تا افراد به دلیل ناآگاهی دچار بزه نشوند.

کد خبر 5069428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha