۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۱۷

تلاش ترامپ برای خروج از افغانستان؛

واشنگتن پست: یک گزارش محرمانه در اخراج «اسپر» دخیل بود

واشنگتن پست: یک گزارش محرمانه در اخراج «اسپر» دخیل بود

یک رسانه آمریکایی می‌گوید احتمالاً مخالفت وزیر دفاع سابق این کشور با برنامه ترامپ برای خروج کامل از افغانستان، در برکناری او دخیل بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، واشنگتن پست مدعی است مارک اسپر وزیر دفاع سابق آمریکا، چند روز قبل از برکناری، گزارشی محرمانه را به کاخ سفید ارائه کرده و با دلیل و مدرک، به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود که خروج از افغانستان در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست.

گفته می‌شود که گزارش اسپر بر مبنای مصاحبه با ۲۱ مقام سابق و فعلی آمریکا تنظیم شده بود.

این در حالی است که یکی از توئیت‌های پیش از انتخابات ترامپ مبنی بر اینکه تا کریسمس همه نظامیان آمریکایی را به خانه بازمی‌گرداند؛ نگرانی‌ها و مخالفت‌هایی را در پنتاگون موجب شده بود.

اگرچه برکناری وزیر دفاع آمریکا از ماه‌ها قبل و به دنبال مخالفت وی با استفاده از ارتش برای سرکوب معترضان به نژادپرستی تدارک دیده شده بود؛ این گمانه‌زنی نیز وجود دارد که مخالفت او با خروج از افغانستان که پایان طولانی‌ترین جنگ آمریکا را رقم می‌زند؛ به اخراج او منجر شد.

ظاهراً ترامپ با جدیت به دنبال آن است که این اقدام را به عنوان دستاوردی در کارنامه سیاسی خود ثبت کند.

نیویورک تایمز نیز در گزارشی مدعی شد: اقدام ترامپ در پاکسازی پنتاگون، با هدف تسریع برنامه‌های وی مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان انجام می‌شود.

از سوی دیگر، با توجه به عدم پذیرش شکست انتخاباتی از سوی ترامپ و احتمال بروز آشوب‌های خیابانی از سوی طرفداران وی، رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال آن است که افرادی را در حلقه نزدیکان خود داشته باشد که تابع اوامر او باشند.

کد خبر 5071246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha