۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۵۱

دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس در مازندران:

مازندران در آزادسازی و بازسازی سوسنگرد نقش ویژه ای داشته است

مازندران در آزادسازی و بازسازی سوسنگرد نقش ویژه ای داشته است

ساری- دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس در مازندران با اشاره به نقش استان در حماسه آزادسازی و بازسازی سوسنگرد گفت: کتابی نیز در این زمینه تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی‌الله شیرامه بعدازظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با گرامیداشت فرا رسیدن ۲۶ آبان سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد اظهار داشت: شهر سوسنگرد از شهرهای خوزستان است که در ۶۰ کیلومتری شمال غربی اهواز قرار دارد و با حمله گسترده هوایی دشمن بعثی به نقاط مختلف کشور و زیر آتش قرار دادن پایگاه‌ها و مناطق مرزی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ مورد هدف دشمن قرار گرفت.

شیرامه با بیان اینکه هدف دشمن محاصره و تصرف محور سوسنگرد اهواز بود، به کارشکنی‌های بنی‌صدر در عملیات آزادسازی اشاره کرد و افزود: بنی‌صدر در آخرین لحظات عملیات، مانع از اعزام تیپ و مقاومت رزمندگان در برابر دشمن بعثی شد و شهید چمران به عنوان نماینده حضرت امام (ره) در شورای عالی دفاع در نامه پرغصه و دردی در این رابطه گفت من اعلام جرم می‌کنم.

این مسئول ادامه داد: این شهر به‌خاطر نقاط استراتژیکی که داشت بعضاً مقاومت مردم و جوانان تا صبح به‌طول انجامید و الحمدلله با پیام امام خمینی (ره) که فرمودند «تا فردا سوسنگرد باید آزاد شود» و فرماندهی مقام معظم رهبری سوسنگرد در ۲۶ آبان ۱۳۵۹ آزاد شد.

وی با اشاره به اعزام نیروهای استان مازندران در این عملیات گفت: این استان ۴۳ شهید در عملیات آزادسازی سوسنگرد تقدیم کرد که سردار شهید حسین بهرامی ولشکلایی از آن جمله است.

شیرامه ادامه داد: علاوه بر رشادت‌های فرزندان این استان در مقاومت در برابر دشمن بعثی و اعزام رزمندگان و همزمانی با اعزام نیرو به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور و همچنین مبارزه با گروهک‌های الحادی و منافقین به ویژه اتحادیه کمونیست‌ها در جنگ جنگل که منجر به ورود مسلحانه به شهر آمل شد با همه این درگیری‌ها ساخت و بازسازی شهر سوسنگرد را نیز به عهده گرفت.

این مسئول ادامه داد: با هدایت و حمایت آیت الله روحانی نماینده وقت حضرت امام (ره) در استان و با محوریت استانداری و دستگاه‌های اجرایی ستاد بازساری سوسنگرد توانست تا سال ۶۳ و ۶۴ شهر سوسنگرد را بازسازی کند.

وی عنوان کرد: امروز هم جوانان نسل چهارم و پنجم در ادامه این راه در قالب اردوهای جهادی با حضور در مناطق محروم و کم‌برخوردار همانند حماسه‌سازان بازسازی سوسنگرد در ساخت خانه‌های محروم پیشتاز هستند و به لطف خدا همان فرهنگ ادامه دارد.

شیرامه به نقش تأثیرگذار آیت الله روحانی، آیت الله طبرسی، آیت الله معلمی و مجدآرا استاندار فقید مازندران در بازسازی شهر سوسنگرد اشاره کرد و گفت: الحمدلله در حوزه پژوهش و اسناد نیز کتاب نقش مازندران در بازسازی سوسنگرد جمع آوری و تدوین شد که به عنوان یک اثر کارنامه‌ای و اسنادی بر افتخارات مردم عزیز استان برگ زرین دیگری بر کتاب این حماسه افزوده است.

وی با اشاره به چهلمین سال بزرگداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد گفت: به این مناسبت برنامه‌هایی در سطح استان پیش‌بینی شده است که ساخت مستند سوسنگرد، تبلیغات محیطی و فضای مجازی، طراحی پوستر، گفت‎وگو با پیشکسوتان بازسازی سوسنگرد و تهیه گزارش خبری از اقدامات و برنامه‌های ویژه ۲۶ آبان از جمله آن است.

کد خبر 5071247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha