۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۵۵

امانی:

احداث مسیرهای دوچرخه سواری در پیاده‌روها غیر کارشناسی است

احداث مسیرهای دوچرخه سواری در پیاده‌روها غیر کارشناسی است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اجرای مسیرهای دوچرخه سواری در پیاده روها در شهر بدون در نظر گرفتن عوامل فعال سازی آنها از نمونه موارد اجرایی ضعیف و غیر کارشناسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهربانو امانی در جلسه صبح امروز شورای شهر تهران در تذکر خود درباره توقف احداث مسیر دوچرخه در پیاده روها گفت: یکی از ضعف‌هایی که امروزه شهرداری تهران با آن مواجه است، ضعف اجرایی در پیاده سازی ایده‌ها است. ضعف اجرایی نه تنها موجب اتلاف سرمایه می‌شود بلکه خطر خدشه دار شدن اعتماد عمومی را نیز به دنبال دارد.

عضو شورای شهر عنوان کرد: اجرای مسیرهای دوچرخه در شهر بدون در نظر گرفتن عوامل فعال سازی آنها از نمونه موارد اجرایی ضعیف است و متاسفانه در حال تبدیل شدن به نماد نگاه سطحی به معضلات و راه کارهای مدیریت شهری است.

امانی افزود: فاجعه‌آمیزتر از مسیر دوچرخه بدون دوچرخه سوار، اجرای آن داخل برخی پیاده روهای شهر است که ضمن کاهش عرض مفید عابران پیاده، پای موتورسیکلت‌ها را به پیاده روها باز کرده و ایمنی عابران را به خطر انداخته است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد مسیر دوچرخه سواری کاهش سهم خودروهای سواری از معابر به نفع سایر وسایل حمل و نقلی است.

این عضو شورای شهر عنوان کرد: باید ضمن توقف هرگونه احداث مسیر دوچرخه در پیاده روها در کوتاه‌ترین زمان ممکن مسیرهای ایجاد شده در این محیط، از پیاده روها حذف شود. همچنین اقدامات غیرکارشناسی مشابه تحت عنوان پارکومتر در برخی مناطق شهرداری تهران دیده شده و ضروری است مطابق مصوبه شورای معاونین تا تکمیل و ابلاغ دستورالعمل پارکومتر توسط معاونت حمل و نقل ترافیک، از هرگونه اقدام اجرایی تحت عنوان احداث پارکومتر ممانعت شود.

کد خبر 5071787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha