۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۲۰

پس از لغو رقابتهای جهانی؛

امیدواری آزادکاران روسیه به حضور در جام جهانی صربستان

امیدواری آزادکاران روسیه به حضور در جام جهانی صربستان

با لغو رقابتهای جهانی ۲۰۲۰ صربستان و تغییر نحوه برگزاری آن به جام جهانی، متولیان تیم کشتی آزاد روسیه همچنان به حضور در این پیکارها امیدوار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اینکه اتحادیه جهانی کشتی با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا تصمیم به لغو رقابت‌های جهانی ۲۰۲۰ صربستان گرفت، قرار شد تا مسابقاتی در قالب جام جهانی و بصورت انفرادی در همان تاریخ به میزبانی بلگراد صربستان برگزار شود. البته تیم‌های آمریکا، ژاپن، کانادا، قزاقستان، کوبا از همان ابتدا با انصراف از حضور در هرگونه مسابقات در این مقطع زمانی، تکلیف خود را روشن کردند، اما روس‌ها همچنان اصرار زیادی بر حضور در این مسابقات دارند.

در همین راستا جامبولات تدیف سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه در گفتگو با یک سایت روسی اعلام کرد هر چند رقابت‌های جهانی تغییر شکل و فرم در برگزاری داده اما برای کشتی گیران ما تا قبل از حضور در المپیک، هر استارتی در مصاف با حریفان، مهم و سازنده است

وی در درباره نحوه آماده شدن تیم جهت شرکت در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۰ صربستان گفت: ما به تازگی یک اردوی تمرینی را با این فکر که مسابقات قهرمانی جهان برگزار می‌شود به پایان رساندیم. در همان زمان فهمیدیم که بسیاری از کشورها در حال انصراف هستند و شرایط طوری شد که به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا رقابت‌های جهانی لغو و مسابقات جام جهانی جایگزین شد. با این اوصاف به دلیل اینکه امروز مسابقات زیادی در تقویم وجود ندارد و هر شروعی قبل از بازی‌های المپیک مهم است، برای جام جهانی آماده می‌شویم.

وی تصریح کرد: اگر کمی به قبل برگردیم، خوش شانس بودیم چون توانستیم رقابت‌های قهرمانی روسیه را برگزار کنیم. ما توانستیم آمادگی همه کشتی گیرانمان را ارزیابی کنیم و خوشحالم که همه آمدند و جنگیدند. هر چند مدتی زیادی از مسابقات دور بودند و فرم ایده آل نداشتند، حتی «عبدالرشید سعداله یف» کاپیتان تیم ما هم اصلاً شبیه روزهای همیشگی خودش نبود. این واقعیتی است که کرونا همه را تحت تأثیر قرار داده، اما واقعیت این است که شروع کار لازم و مهم است. حالا که رقابتهای جهانی برگزار نمی‌شود، مسابقات جام جهانی می‌تواند به عنوان نقطه شروع برای ما بسیار مهم باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه خاطرنشان کرد: ما به غیر از اردویی که تازه شروع کردیم، یک مرحله اردوی آماده سازی دیگر را پیش رو داریم و با توجه به شرایط کشتی گیران و عناوین آنها در رقابت‌های قهرمانی روسیه ظرف چند هفته دیگر ترکیب تیم را برای حضور در جام جهانی صربستان اعلام خواهیم کرد.

رقابت‌های جهانی کشتی بزرگسالان در سال ۲۰۲۰ که قرار بود روزهای ۲۲ تا ۳۰ آذرماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شود با تصمیم اتحادیه جهانی کشتی لغو و مسابقات دیگری تحت عنوان جام جهانی جایگزین آن شد.

کد خبر 5074377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha